Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaracaloğlu, A. Seda
dc.contributor.authorKarademir, Çiğdem Aldan
dc.contributor.authorDursun, Fevzi
dc.contributor.authorAltın, Mehmet
dc.contributor.authorÜstündağ, Nurtaç
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:16Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjNE16WXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6820
dc.description.abstractSınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin akademik başarılarının çeşitli değişkenler açısından irdelenmesini amaçlayan bu araştırma, Adnan Menderes Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ve Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programında öğrenim gören toplam 703 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Katılımcılara, Özdüzenleyici Öğrenme Becerileri Ölçeği, Akademik Öz-yeterlik Ölçeği ve Akademik Kontrol Odağı Ölçeği ile beş sorudan oluşan kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının akademik kontrol odağı ölçeğinden aldıkları puanlarda üniversiteye, cinsiyete ve sınıf düzeyine göre anlamlı fark bulunmazken, öğretmenliği seçme nedenine göre anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenme ve motivasyon için işe koyulma, plan yapma ve hedef edinme, stratejileri üzerine değerlendirme yapma ve öğrenmedeki bağımlılık puanlarında üniversiteye göre yalnızca strateji kullanımı ve değerlendirme puanlarında anlamlı fark vardır. Cinsiyete ve sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık bulunmamıştır. Öğretmenliği seçme nedenine göre yalnızca planlama ve amaç edinme puanlarında anlamlı fark bulunmuştur. Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik puanlarında öğretmenliği seçme nedenine göre anlamlı fark bulunmamıştır. Üniversiteye, cinsiyete ve sınıf düzeyine göre anlamlı fark saptanmıştır. Öğretmen adaylarının akademik ortalamaları ile dış kontrol odağı, güdülenme ve öğrenme için harekete geçme, planlama ve amaç edinme ve öz-düzenleyici öğrenme toplam puanları arasında anlamlı bir ilişki vardır. Dış kontrol odağı ile iç kontrol odağı ve öz-düzenleyici öğrenme becerileri toplam puanı arasında anlamlı bir ilişki vardır. İç kontrol odağı ile akademik öz-yeterlik ve öz-düzenleyici öğrenme becerileri toplam puanları arasında anlamlı bir ilişki vardır. Akademik öz-yeterlik ve öz-düzenleyici öğrenme becerileri toplam puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate academic achievements of the prospective primary school teachers based on various variables. The participants of the study were 703 students attending the Faculty of Education at Adnan Menderes University. Erciyes University. Muğla Sıtkı Koç man University and Gaziosmanpaşa University. The data of the study were collected through the use of the scale of self-regulation learning skills, the scale of locus of the academic control, the scale of self-efficacy believes and demographic form. The findings of the study reveal that the focus of the academic control scores of the participants do not statistically vary based on the variables of university, gender and grade level and there is a significant different in the focus of the academic control scores according to the reason for choosing a teaching profession. The motivation and action to learning, planning and determining aims, strategy using and assessment and dependence on learning scores of the participants do not statistically vary based on the variables of gender and grade level. There is a significant different in strategy using and assessment according to university. There is a significant different in the planning and determining aims according to the reason for choosing a teaching profession. The self-efficacy believes of the participants do not statistically vary based on the variables of the reason for choosing a teaching profession. There is a significant different in the self-efficacy believes according to the university, gender and grade level. There is a statistically significant correlation between the academic achievement and the focus of the external academic control scores, the action to learning and motivation, making plan and determining aims scores and the total point of self-regulated learning skills. There is a statistically significant correlation between the focus of the internal academic control scores and the external academic control scores. There is a statistically significant correlation between the focus of the internal academic control scores and academic self-efficacy believes. There is a statistically significant correlation between the total point of self-regulated learning skills and academic self-efficacy believes, the focus of the internal and external academic control scores.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Öz-Düzenleyici Öğrenme Becerilerinin, Akademik Öz-Yeterlik, Akademik Kontrol Odağı ve Akademik Başarıları ile İlişkisien_US
dc.item-title.alternativeThe Relationship between Self-Regulation Learning Skills, Academic Self-Efficacy, Focus of Academic Control And Academic Achievement of Prospective Primary School Teachersen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempProf. Dr., Adnan Menderes Üniversitesi; Yrd. Doç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi; Yrd. Doç. Dr., Gazi Osman Paşa Üniversitesi; Arş. Gör., Adnan Menderes Üniversitesi; Arş. Gör., Adnan Menderes Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue33en_US
dc.identifier.startpage379en_US
dc.identifier.endpage402en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster