Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkoç, Hatice Hicret
dc.contributor.authorEroğlu, Şeyma Gün
dc.contributor.authorKazancı, Ebru
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:22Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2922
dc.identifier.issn2147-6985
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpnM016RXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6835
dc.description.abstractTaklit ürünler hakkında yapılan araştırmalar, çoğu zaman taklit ürün pazarının arz yönüne odaklanmaktadır. Oysaki pazarın talep yönünü oluşturan tüketicilerin pek çoğu sahte olduğunu bilmelerine rağmen çeşitli sebeplerle bu ürünleri tercih etmektedirler. Bu çalışmada, tüketicilerin taklit ürün satın alırken, etik kaygılar taşıyıp taşımadıkları ve genel olarak bu tür ürünleri tercih etme nedenleri, demografik faktörler göz önüne alınarak incelenmiştir. Bu kapsamda araştırmanın evreni, üniversite öğrencileri olarak belirlenmiştir ve 250 katılımcıdan anket yöntemiyle elde edilen veriler nicel tekniklerle analiz edilmiştir. Buna göre katılımcıların yarısından fazlasının açık parfüm satın aldığı, açık parfüm satın alma eğiliminin kadınlarda ve devlet üniversitesindeki öğrencilerde daha yüksek olduğu, katılımcıların satın alma kararları üzerinde en etkili faktörün arkadaşları olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, katılımcıların açık parfüm satın alma veya satın almama kararlarında etik kaygıların son sıralarda yer aldığı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe researches conducted on counterfeit goods mostly focuses on the supply side of the market. However, consumers, who constitute the demand side of the market, choose those products with various reasons even though they already know that they are fake. In this study, by considering demographic factors it was investigated whether consumers have ethical concerns while they are purchasing imitation products and the reason why they choose these products. In this context, the universe of research is composed of university students and the data, which is obtained from 250 participants by a survey method, was analyzed by quantitative techniques. Accordingly, it is found that more than half of the participants purchased imitation perfume, the tendency of using this type of perfume was observed more in women and also in the public university students, the most effective factor that influences the purchasing behavior is the participants’ friends. Additionally, it is demonstrated that ethical concerns take the last place in affecting the participants’ decision on purchasing imitation perfume.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTaklit Ürün ve Tüketici Etiği: Üniversite Öğrencilerinin Açık Parfüm Kullanma Eğilimleri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeCounterfeit Goods And Consumer Ethics: A Research on the Tendency of University Students To Use Imitation Perfumeen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü,; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü,; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü,en_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage319en_US
dc.identifier.endpage332en_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster