Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeleş, Erdoğan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:22Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1015-1826
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpnM01EUTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6837
dc.description.abstractTanzimat uygulanmalarının sonuçlarını yerinde görmek ve memleketin gelişmesi için neler yapılması gerektiğini tespit etmek amacıyla Şubat 1845’te İmar Meclisleri kurulmuştur. Aynı zamanda memleketin sorunlarını öğrenmek amacıyla her bölgeden ikişer kişi İstanbul’a çağrılmak suretiyle kendilerinden raporlar istenmiştir. Taşra temsilcilerinin sundukları raporlarda genel itibariyle vergi, ziraat, yol ve köprü inşası ile bayındırlık gibi hususlara yer verilirken eğitim ve mekteplere dair herhangi bir ifadeye yer verilmemiştir. Ancak imar meclislerine verilen talimatın altıncı maddesi taşradaki mektepler ve eğitimin durumunun tespiti hakkında olup meclis üyeleri raporlarında sık sık mektepler ile mektep hocalarının durumlarına dair bilgilere yer verilmiştir. Dolayısıyla bu çalışmada imar meclislerinin gönderdikleri raporlar incelenmek suretiyle taşradaki mektepler ve mektep hocalarıyla ilgili kayıtlar üzerinden eğitime dair bir değerlendirme yapılacaktır.en_US
dc.description.abstractThe Improvement Commissions were established in February 1845 in order to see the results of the Tanzimat implementations in place and to determine what should be done for the development of the country. At the same time, in order to learn about the problems of the country, two people from each region were invited to Istanbul and requested reports from them. While the reports of the representatives of the provinces generally include such things as tax, agriculture, construction of roads and bridges and public works, there is no mention of education and schools. However, the sixth item of the instruction given to the improvement commissions is about the determination of the schools and the educational situation in the provinces, and the reports of the councilors often include information on the situation of schools and the schools teachers. Therefore, in this study, the reports submitted by the improvement commissions will be examined and an evaluation will be made on the trainings of the provinces of schools and schools teachers.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleİmar Meclislerinin Raporlarında Eğitim (1845-1847)en_US
dc.item-title.alternativeEducation in the Reports of the Improvement Commissions (1845-1847)en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü,en_US
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue63en_US
dc.identifier.startpage281en_US
dc.identifier.endpage308en_US
dc.relation.journalTarih Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster