Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkbulut, Onur
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:28Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14529
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBeU1EQTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6850
dc.description.abstractThe relationship between tourism and education is as old as the dawn of humanity. Hence, the education-oriented Grand Tour was the origin of the contemporary tourism movements. The well-accepted paradigm that tourism market comprise adults resulted with the relatively under-researched field as school trips that has been executed for school children to various touristic attractions. In the literature, there are numerous studies confirm that these trips are contributing the education of school children. Therefore the purpose of this research is to investigate the teacher perceptions of school visits in Fethiye province of Turkey. As an example of an attractive, wealthy destination, Fethiye, which is located on the southwestern part of Mugla province, is one of the most important tourism destination cities in Turkey. The research design consists of a quantitative survey method. A questionnaire was adapted from literature to investigate the issues about the characteristics of visits. Nevertheless, at the same time, determining the perceptions of teachers about the trips is the main target of the research. The responses from 77 state schools and 331 teachers in total confirm the importance of trips to most teachers,and they provide invaluable insight into the key factors of influence in the decision-making process. The findings of the research revealed some recommendations for the improvement of the planning and organization of school trips as a case of Fethiye/Turkey.en_US
dc.description.abstractTurizm ve eğitim ilişkisi insanlık tarihi kadar eski bir konudur. Nitekim Avrupa’da eğitim amaçlı başlayan Büyük Tur (Grand Tour) günümüz turizm hareketlerinin ana başlangıç noktalarından biridir. Turizm pazarının yetişkinlerden oluştuğu görüşü günümüzde birçok çekiciliği ziyaret eden okul çağındaki çocuklar için düzenlenen çeşitli türlerdeki okul gezilerinin literatürde çok araştırılmayan bir konu olması ile sonuçlanmıştır. Bu gezilerin okul çocuklarının eğitim süreçlerine büyük katkılar sağlayabileceği literatürde yer alan çeşitli sayıda çalışmalarda incelenmiştir. Buradan yola çıkarak çalışmada Fethiye ilçesinde yer alan okullarda düzenlenen okul gezileri konusunda öğretmen algılamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Türkiye’nin güney batı kısmında Muğla ili içerisinde yer alan Fethiye ilçesi çekici ve zengin bir destinasyon örneği olarak Türkiye’nin en önemli turizm destinasyonu olan şehirlerinden biridir. Türkiye’de yeterince araştırılmamış bir konu olan okul gezileri turizm bakış açısıyla araştırılmıştır. Araştırma tasarımı nicel anket yönteminden oluşmaktadır. Literatürden uyarlanan bir anket ile gezilerin özellikleri ile ilgili sorunlar araştırma konusu yapılmıştır. Bununla birlikte aynı zamanda geziler konusunda öğretmen algılamalarının belirlenmesi araştırmanın temel hedefidir. Toplamda 77 devlet okulundaki 331 öğretmenden elde edilen yanıtlar birçok öğretmen için gezilerin önemini vurgulamakta ve karar alma süreçlerine etki eden anahtar faktörler üzerine değerli bir anlayış sunmaktadır. Araştırma bulguları Fethiye/Türkiye’den bir örnek ile okul gezilerinin planlama ve örgütlenmesinin gelişimi için bazı öneriler ortaya koymuştur.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleTeachers’ Perceptıons About School Trıps: the Case of Fethıye Dıstrıcten_US
dc.item-title.alternativeOkul Gezileri Konusunda Öğretmenlerin Algilamalari: Fethiye Ilçesi Örneğien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Fethiye İşletme Fakültesi, Turizm İşletmeciliği, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14529
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster