Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSözeri, M. Zühre Yıldırım
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:29Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1308-2698
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRnME5qVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6852
dc.description.abstractTopkapı Sarayı Haremi-Osmanlı Hanedan ailesinin konutu olarak hükümranlık yapısını kavramak için temel örneklerden biridir. Bu yazının çıkış noktası "mimarlık görsel bir iletişim aracıdır" kabulüdür. Osmanlı Hanedanı kendi konutunu Osmanlı hükümranlığının sergilenişine hizmet verecek bir iletişim aracı olarak da kullanmıştır. Osmanlı Sarayın içinde ve dışında görsel iletişim aracı olarak farklı formları kullanmıştır. Bu nedenle ikinci adımda 'harem'in okunmasında araç olarak yine saray içindeki bir başka görsel iletişim ortamı 'tasvirler' incelenmiştir. Bu aşamada bir Osmanlı Şahnamesi olan Arifi'nin Süleymanname'si üzerinde çalışılmıştır. Son aşamada ise tasvir kurgusunda tespit edilen yöntemler Harem mekanlarını yeniden okumak için kullanılmıştır: ‘yer’in anlatımında kişi-eylem ilişkisi ve zaman boyutu. Sonuç olarak, Osmanlı hanedan ailesi tarafından üretilen-kullanılan-denetlenen iki görsel iletişim ortamı üzerindeki karşılaştırmalı inceleme yapılarak, Osmanlı Haremi ve hükümranlık yapısı için yeni bir okuma önerisi geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe Harem of Topkapı Palace as a main residence of the Ottoman Dynasty, constitutes major examples to understand the Ottoman Imperial Power.The first step of this 2 paper based on the idea that: 'the architecture is a medium for visual communication '. The Ottoman Dynasty also used their main residence as a communication tool to represent the Ottoman imperial power. The Ottomans used different forms of visual language amongst themselves in and out of the court. Therefore, the second step examines another medium of visual communication from inside the court, namely 'miniature' paintings. At this step, the research focuses on one of the Ottoman Shahnames, " Suleymanname of Arifi" .The third step uses the same patterns discovered in the structure of the miniature paintings to re-read Harem places: the impact of time and the relationship between person and act on the representation of the place. At the end, this comparative examination of two mediums which were produced, used and controlled by the Ottoman Dynasty has produced a new method to re-read the structure of the Ottoman Harem at Topkapı Palace.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleOsmanlı'nın Mekansal Göstergelerini Okuma Yöntemi Olarak Tasvir Sanatıen_US
dc.item-title.alternativeMiniature Painting As A Reading Method Of Spatial Codes Of Ottomanen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, -- Mimarlık Anabilim Dalı, -- Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.relation.journalArt-e Sanat Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster