Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürk, Zehra
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:31Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15295/bmij.v6i4.328
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpFNE5EVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6856
dc.description.abstractTüketici etnosentrizmi, satın alma kararlarında yabancı ürünler yerine yerli üretim ürünlerin tercih edilmesinin daha ahlaki bulunduğu bir anlayış olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, tüketici etnosentrizminin satın alma tarzları ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla belirlenen hipotezler, korelasyon ve regresyon analizi ile test edilmiş ve anlamlı sonuçlar elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, tüketici etnosentrizmi ile satın alma tarzlarından; marka bilinci, çeşit karmaşası, yenilik ve son moda odaklılık ile alışkın olmak tarzları arasında negatif yönlü ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca regresyon analizi sonucunda, tüketici etnosentrizminin marka bilinci, çeşit karmaşası, yenilik ve son moda odaklılık ile alışkın olmak satın alma tarzları üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractConsumer ethnocentrism is considered as a more ethical approach to prefer the domestic products rather than foreign products in buying decisions. The purpose of this study is to determine the relationship between consumer ethnocentrism and buying styles. To this end, determinate hypotheses were tested via correlation and regression analysis and significant results were obtained. As a result of the research, from the consumer ethnocentrism and buying styles, there appears to have a negative relationship between brand awareness, variety confusion, innovation and latest fashion oriented and being accustomed styles. In addition, as a result of regression analysis, it has been determined that consumer ethnocentrism is effective on brand awareness, variety confusion, innovation and latest fashion orientation and habitualbuying styles.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleTüketici Etnosentrizmi ile Satın Alma Tarzları Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeA Study on the Relationship between Consumer Ethnocentrism And Buying Stylesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.15295/bmij.v6i4.328
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1118en_US
dc.identifier.endpage1140en_US
dc.relation.journalBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster