Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyo-Demografik Özellikleri ile Girişimci Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Araştırılması
Özet
Türkiye gibi genç nüfusa sahip ülkelerin ekonomik olarak gelişmesinde yeni iş alanlarının açılması ve yeni iş yapma modellerinin oluşturulması için potansiyel girişimcilerin yetiştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin girişimcilik eğilimini etkileyen girişimci kişilik özelliklerine sahip olup olmadığını ortaya koymak ve öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile girişimci kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu kapsamda, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Köyceğiz Meslek Yüksekokulu öğrencilerine girişimci kişilik ölçeğini barındıran anket çalışması (başarma ihtiyacı duyma, kendine güven, yenilikçi olma, kontrol odağı, risk alma, belirsizlik toleransı) uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi, ortalama, frekans analizi ve korelasyon analizi yardımıyla yapılmıştır. Sonuç olarak, araştırmaya katılan öğrencilerin girişimci kişilik özelliklerini orta düzeyde (x=3.17) taşıdıkları tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerinden cinsiyet, yaş, akademik program, sınıf, öğrenim türü, kişilik özelliği, yaşadığı yer, yaşadığı bölge ve bazı ailevi faktörler ile girişimci kişilik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur The economic development of countries like Turkey which has a young population, the growth of potential entrepreneurs is essential to establish new business opportunity and create new business models. The aim of this study is to investigate the relationship between the socio-demographic profile and entrepreneurial personality features, and reveal if vocational school students in university have entrepreneurial personality features that affect the entrepreneurial tendency. In this context, entrepreneurial personality features scale (need of being successful, self-confidence, being innovator, center of control, taking risk, tolerance of uncertainty) was conducted KöyceğizVocational School Students in MuğlaSıtkıKoçmanUniversity. The data was analyzed by means of frequency analysis, mean and Correlation Analysis. As a result, entrepreneurial personality characteristics of the students in the survey was found moderate (x = 3.17). A significant association between socio-demographic profile (gender, age, academic program, class, type of education, personality trait, place of inhabited, lived zone and some family factors) and entrepreneurial personality features of the students was also found.
Kaynak
Journal of Yasar UniversityCilt
12Sayı
45Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpVMU16QXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6865