Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDönmez, Sevgül
dc.contributor.authorWeller, Banu Karaöz
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:45Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1309-470X
dc.identifier.issn1309-5994
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpFek5USTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6892
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, iki farklı hemşirelik eğitimi sisteminin karşılaştırılması ve hemşirelik son sınıf öğrencilerinin aldıkları eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Bu araştırma, Şubat-Nisan 2015 tarihleri arasında, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde okuyan 200 hemşirelik son sınıf öğrencisi ile tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak; “Birey Tanılama Formu” ve “Onam Formu” kullanılmıştır. Araştırma bulgularının analizinde; sayısal değerler, sayı ve yüzde dağılımı ve ki-kare testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21,87±1,55 olup öğrencilerin %50’si klasik eğitim sistemi ile eğitim alırken, %50’si intörnlük eğitim sistemi ile eğitim aldıkları belirlenmiştir. Klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %15,0’i, intörnlük eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %25,0’i aldıkları eğitim sistemi programının, klinik uygulamalarda teorik yönden geliştirmesinde yeterli bulduklarını; klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %36’sı, intörnlük eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %61’i eğitim sistemlerinin mesleki bakım becerilerine katkı sağladığını; klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %23’ü, intörnlük eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %51’i hemşirelik sürecine uygun çalışma becerilerini geliştirdiğini ifade etmiştir. Klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %74’ü, intörnlük eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %73’ü klinik alanda en fazla yetersiz olan şeyi “aynı klinikte çıkan öğrenci fazlalığı” olarak belirtmiştir. Ayrıca klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %27’si kendini hemşirelik mesleğine hazır hissettiğini belirtirken, intörnlük eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %45’i kendini hemşirelik mesleğine hazır hissettiğini belirtmiştir. Sonuç: Çalışmanın sonucunda, intörnlük eğitim sisteminde okuyan öğrenciler, klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilere göre; aldıkları eğitimi, mesleksel bilgi ve becerinin kazanılmasında daha yararlı buldukları fakat iki grup öğrencinin çok az bir kısmı aldıkları eğitimi, klinik uygulamalarda teorik yönden geliştirmede yeterli buldukları saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractAim: This research was carried out to examine the views of senior students in nursing school in relation (that are related) to the two education systems they have received and to compare between the two different nursing education systems. Methods: This descriptive research was carried out with 200 senior students receiving education at Gaziantep University and Trakya University Health Science Faculty or schools between February and April 2015. As data collection tools both “Individual Identification Form” and “Informed Consent Form” were used. In analysis of research findings numeric values, number and percentage distribution and Chi-square test were used. Results: Mean age of students was 21.87±1.55 years; 50% were educated through classical education system, whereas other 50% received education through internship based education system. 15.0% of students in classical education system and 25% of students in internship based education system stated that they found the program of education system efficient in clinical applications; 36.1% of students in classical education system and 61% of students in internship based education system thought that education systems contributed to their professional care skills; 23% of students in classical education system and 51% of students in internship based education system reported that they developed working abilities consistent with nursing process. 74% of students in classical education system and 73% of students in internship based education system pointed out the most inefficient thing in clinic area as “excess of students working in the same clinic area”. In addition, 27% of students in classical education system and 45% of students in internship based education system stated that they felt ready for nursing profession. Conclusion: As a result of this study it was observed that compared to the students in classical education system, those students who have received education in internship based education system thought that the education they have received was more beneficial in gaining professional data (knowledge) and skills but only a few students in both groups found the education they have received sufficient in clinical applications.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.titleHemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeExamining the Views of Senior Students in Nursing School in Realation (Or That Are Related) To the Two Different Education Systems They Have Receiveden_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi; Diğeren_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage42en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.relation.journalAcıbadem Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster