Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakır, Nevin Kozcu
dc.contributor.authorGüven, Gökhan
dc.contributor.authorÖzdemir, Oğuz
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:46Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpZeU9UYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6896
dc.description.abstractBu araştırmada, Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamaları-II dersinin bazı konularının "TahminGözlem-Açıklama (TGA)" stratejisi ile yürütülmesinin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Çalışma, karma araştırma modeli şeklinde desenlenmiştir. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. sınıfta öğrenim gören ve gerçekleştirilen tüm deneylere katılan Fen Bilimleri Öğretmen Adayları (N:58) üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veriler, laboratuvar uygulamaları boyunca her bir deney için "TGA formu" ve "Kazanım Testi"nin kullanılması ile toplanmıştır. TGA formundan elde edilen veriler, frekans ve yüzdelik değerlikleri hesaplanarak tablo ve grafikler hâlinde sunulmuştur. Kazanım testlerinden elde edilen veriler, bağımlı gruplar için t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, TGA stratejisine dayalı olarak gerçekleştirilen Genel Biyoloji Laboratuvar etkinliklerinin, öğretmen adaylarının tahmin, gözlem ve açıklama bilimsel süreç becerilerini haftalık olarak geliştirdiği ve akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği ortaya konmuşturen_US
dc.description.abstractIn this study, the effect of using the Predict-Observe-Explain (POE) strategy to teach the some subjects of General Biology Laboratory Applications-II course on pre-service science teachers science process skills and academic achievement were investigated. Mixed method research design was used in the study. The study was conducted with the sophore preservice science teachers (N: 58) who were attending Muğla Sıtkı Koçman University and participated in all the experiments in the spring semester of 2015-2016 academic year. The data of the study were collected through the POE form and the achievement test for each experiment during the threatment process. The data obtained from the POE form were examined in terms of frequency and percentage values and presented in tables and graphs. The findings of the achievement tests were analyzed by conducting the dependent samples t-test. As a result of the research, it was determined that the pre-service science teachers progressed weekly in terms of science process skills of prediction, observation and explanation. In addition it was understood that this strategy has a positive effect on learningen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitimen_US
dc.item-title.alternativeA Study on the Efficiency of Tga Strategy on General Biology Laboratory Applicationsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempArş. Gör. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,; Arş. Gör. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,; Doç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2014en_US
dc.identifier.endpage2035en_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster