Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArıkan Saltık, Işıl
dc.contributor.authorAsunakutlu, Tuncer
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:47Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1302-5759
dc.identifier.issn2149-1690
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpRMk1ESTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6897
dc.description.abstractBu araştırmada, konaklama işletmelerinde duygusal emek sürecinin kapsamlı bir şekilde incelenmesi ve araştırma kapsamında duygusal emeğin bazı öncülleri ve sonuçları arasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkilerin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Bu amaçla, araştırma modelini test etmek için yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılmıştır. Akdeniz Bölgesi'nde faaliyet gösteren 25 konaklama işletmesinin müşteriyle doğrudan etkileşim halinde olan 535 çalışanından anket tekniği ile veri toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, nevrotiklik, dışadönüklük, duygusal davranış kuralları, işte özerklik, duygusal çelişki, duygusal çaba ile iş tatmini arasında pozitif bir ilişkinin varlığı açığa çıkarılmıştır. Duygusal tükenmişlik ile modelde yer alan tüm diğer değişkenler arasında ise negatif bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Ayrıca, araştırma modelinde yer alan değişkenlerin doğrudan etkilerinin yanı sıra dolaylı etkileri de incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the emotional labor process in hospitality managements in a comprehensive way and to find out the direct and indirect relations between the antecedents and consequences determined within the scope of the research. A structural equation modelling (SEM) was performed to test relationships between variables in the model. The research data were obtained from 535 employees who directly interact with the customers and working in 25 hospitality managements in Mediterranean Region in Turkey, via survey technique. It was revealed a positive relation between extraversion, neuroticism, emotional display rules, job autonomy, emotional dissonance, emotional effort and job satisfaction; and a negative relation between emotional burnout and all other variables of the research model. Besides indirect effects of the variables of the research model were also examined.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleÖncülleri ve Sonuçlarıyla Duygusal Emek Süreci: Konaklama İşletmesi Çalışanları Üzerine Görgül Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeAntecedents And Consequences of Emotional Labor Process: An Empirical Research on Hospitality Employeesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Fethiye İşletme Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.contributor.institutionauthorArıkan Saltık, Işıl
dc.contributor.institutionauthorAsunakutlu, Tuncer
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage15en_US
dc.relation.journalTurizm Akademik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster