• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ SORGULAMA ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETMEN ÖZ YETERLİK DÜZEYİNE ETKİSİ

Tarih

2017

Yazar

Karademir, Çiğdem Aldan
Saracaloğlu, Asuman Seda

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada, öğretmen adaylarının sorgulama ve eleştirel düşünme becerilerinin öğretmen öz-yeterlikleri üzerine etkisi belirlenmektedir. Tarama modelinde desenlenen bu araştırmada örneklemi, Fen Bilgisi, Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programlarının 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan 747 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, Aldan Karademir ve Saracaloğlu (2013) tarafından geliştirilen "Sorgulama Becerileri Ölçeği", Özdemir (2005) tarafından geliştirilen "Eleştirel Düşünme Becerileri Ölçeği", Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından uyarlanan "Öğretmen Özyeterlik Ölçeği" ile "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, SPSS - Windows 18 ile LISREL 8.54 paket programları kullanılmıştır. Araştırmanın alt amaçları kapsamında betimsel istatistikler, t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Mann Whitney-U, Kruskal Wallis-H ve yol analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmen adaylarının sorgulama ve eleştirel düşünme becerileri, orta değerin üzerinde, öğretmen öz-yeterlikleri ise orta değerdedir. Öğretmen adaylarının sorgulama becerileri, cinsiyet, öğrenim görülen Anabilim Dalı ve anne eğitim durumuna göre anlamlı olarak farklılık göstermemektedir. Öğretmen adaylarının sorgulama becerileri, baba eğitim durumuna göre "özgüven" alt ölçeği dışında anlamlı olarak farklılık göstermemektedir. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerileri, cinsiyet ve öğrenim görülen Anabilim Dalı'na göre anlamlı olarak farklılık göstermezken, anne ve baba eğitim durumuna göre anlamlı olarak farklılık göstermektedir. Öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlikleri, cinsiyet ve öğrenim görülen Anabilim Dalı'na göre anlamlı olarak farklılık gösterirken, anne-baba eğitim durumuna göre ise anlamlı olarak farklılık göstermemektedir. Öğretmen adaylarının sorgulama ve eleştirel düşünme becerileri, öğretmen öz-yeterlikleri üzerinde zayıf bir etkiye sahiptir.
 
In this research, the effect of pre-service teachers' inquiry and critical thinking skills on teacher self-efficacy was determined. In this research designed as survey model, participants were 747 Pre-service teachers studying in the 4th grade of undergraduate programs in Science, Class and Social Studies Teaching. In the research, " Inquiry Skills Scale" developed by Aldan Karademir and Saracaloğlu (2013), " The Critical Thinking Skills Scale" developed by Ö zdemir (2005), " Teacher Selfefficacy Scale" adapted by Ç apa, Ç akıroğlu and Sarıkaya (2005) and the " Personal Information Form" were used. In the analysis of data, SPSS Windows 18 and LISREL 8.54 package programs were used. Descriptive statistics, t-test, ANOVA, Mann Whitney-U, Kruskal Wallis-H and path analysis were used in the sub-objectives of the study. According to research findings, Pre-service teachers' inquiry and critical thinking levels are above average, teacher self-efficacy is average. The level of the Pre-service teachers' inquiry skills does not differ significantly according to gender, education level, and education level of the mother. Pre-service teachers' inquiry skills don't differ significantly except " self-confidence" subscale according to the educational status of the father. The critical thinking skills of the Pre-service teachers differ significantly according to department which is seen in terms of gender and education. Pre-service teachers' self-efficacy is significantly different according to gender and education level, whereas it is not significantly different according to education level of mother and father. Pre-service teachers' inquiry and critical thinking skills has a weak influence on teacher self-efficacy.
 

Kaynak

Turkish Studies (Elektronik)

Cilt

12

Sayı

33

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjNE16YzNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6898

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.