Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTekin, Orhan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:49Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:49Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-2264
dc.identifier.issn2149-6595
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpreE56azRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6904
dc.description.abstractBu yazının içeriği sanat yapıtı adını verdiğimiz biçimlerin “nasıl” ortaya çıktığı ve süreci üzerine yapılmış bir araştırmadır. Bu aşamada Nigel Spivey’in “How Art Made The World” isimli kitabında; yaratım sürecindeki “Abartı” kavramının ilk insanlardan bu yana nasıl farklı boyutlarda karşımıza çıktığı ve günümüzde “abartı” kavramının dönüşmüş olduğu “hal” anlaşılmaya çalışılacaktır. Gündelik yaşamada “değerli’ olanın anlatım biçimlerindeki seçiciliğin “abartı” duygusu dâhil edilerek paylaşılması, gerçekliğin farklı ve yeni biçimlerini var etmiştir. Hayatın kavramsal ve maddi gerçekliği evrimini modern insandan bu yana devam ettirmektedir. Bütün sıra dışılıklar ile birlikte her şeyin olması gerektiği gibi olduğunu düşünmek ve olmakta olduğuna alışmış olsak da insanoğlunun yaratıcılığı, gerçekliği anlatım biçimlerinde ki özgünlük, halen şaşırtmaya ve gerçekliği farklı boyutta anlamamıza neden olmaktadır. Sanat eseri olarak adlandırdığımız şeylerin tarihselliğe tanıklığın karşılığı olduğunu düşünecek olursak, yıllarca öncesinden kalan miras ve günümüzden geleceğe kalacak olan mirasın varlığı, kronolojik olmasa da sıçramalı bir şekilde ve bazen karşılaştırmalı olarak anlaşılmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis is a research about the way in which the forms of artwork that we have given rise to “how” came about. In Nigel Spivey’s book “How Art Made The World”, we will try to understand how the concept of “exaggeration” in the process of creation has turned out differently since the first humans and that the concept of “exaggeration” has transformed nowadays. In everyday life, sharing the sensibility of the “precious” and the selectivity in the wording including the sense of exaggeration has created different and new forms of reality. The conceptual and material reality of life has maintained its evolution since modern man. Together with all these extraordinary things, though we are accustomed to thinking that everything should be and it is still being, the creativity of mankind and the originality in the forms of expression of reality surprise us cause us to understand reality at different dimensions. If we think that what we call artwork corresponds to the testimony of historicity, the legacy that has remained for many years before and the existence of the legacy that will survive in our day have been tried to be interpreted spontaneously, sometimes chronologically, and sometimes comparatively.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleSanatın Gerçeği: Abartıen_US
dc.item-title.alternativeThe Reality of Art; Exaggerationen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Bodrum Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.endpage159en_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster