Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Kırsal Turizm Algıları
Özet
Günümüzde turizme katılan bireylerin ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda bir alternatif veya tamamlayıcı olarak ortaya çıkan kırsal turizmin yeni bir pazar arayışı olarak geliştirilmesi öngörülmektedir. Turizm eğitimi veren kurumlar ise sektöre sağladığı eğitimli insan gücü ile turizmin geleceğinin şekillenmesinde önemli bir rol üstlenmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada kırsal turizmin gelişmesine katkı sağlamak amacıyla lisans eğitimi alan öğrencilerin kırsal turizm algıları incelenmiştir. Araştırma evrenini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Turizm Fakültesi'nde "Kırsal Turizm" dersi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımıyla gerçekleştirilen çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Toplamda dokuz sorunun yer aldığı görüşme formunda öğrencilere kırsal turizmi algılamalarına ve kırsal turizmin geliştirilmesine yönelik fikirleri sorularak öğrencilerin görüşleri alınmıştır. TToday, it is foreseen that, the rural tourism that has emerged as an alternative or supplementary to the needs and wants of the individuals participating in tourism will be developed as a new market search. The institutions providing tourism education play an important role in shaping the future of tourism with the qualified human source provided for the sector. Accordingly in this study, rural tourism perceptions of undergraduate students were examined in order to contribute to the development of rural tourism. Population consist of all students who take the course “Rural Tourism” at the Muğla Sıtkı Koçman University Tourism Faculty. Semistructured interview technique was used as a data collection tool in the study conducted with the qualitative research approach. In the interview form which had nine questions in total, students were asked to share their opinions about perception of rural tourism and development of rural tourism.
Kaynak
Turizm Akademik DergisiCilt
4Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpnd09ERXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6907