Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkdemir, Ruşen
dc.contributor.authorAkbulut, Onur
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:55Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.530648
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpFM01UYzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6918
dc.description.abstractYeşil pazarlama kavramı doğası itibariyle tüketiciler ve işletmeler açısından büyük önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı yeşil pazarlama stratejilerinin işletmelere rekabet avantajı sağlayıp sağlamadığını ölçebilmektir. Muğla ilinde yer alan 4 ve 5 yıldızlı otel işletmeleri araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu ilde yer alan toplam 163 adet 4 ve 5 yıldızlı otel işletmesine ulaşılmış 69 tane otel işletmesinin üst düzey yöneticisinin görüşü alınarak araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma süresince katılımcı otel yöneticilerinin verdiği bilgiler doğrultusunda elde edilen veriler kullanılarak yeşil pazarlama stratejileri ile rekabet avantajı ilişkisini belirlemek amacıyla korelasyon analizine ve yeşil pazarlama stratejilerinin rekabet avantajına etkisinin belirlenmesi amacıyla da regresyon analizine başvurulmuştur. Elde edilen verilerle yapılan analizler sonucunda yeşil pazarlama stratejilerinin rekabet avantajına etkisi olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe concept of green marketing has great importance in terms of consumers and companies. The main purpose of the study is to determine whether green marketing strategies provide competitive advantage to companies. Therefore, 4 and 5 star hotels in Muğla were selected as the sample of the research. There are a total of 163 4 and 5 star hotels in this region. 69 hotels of them have been reached. By using the data of this study, correlation analyze was made to determine the relationship between the green marketing strategies and competitive advantages. At the same time, regression analyze was made to determine of the influence of the green marketing strategies to competitive advantages. According to the results, it is observed that the green marketing strategies have an effect on the competitive advantage.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleYEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.item-title.alternativeThe Influence of the Green Marketing Strategies on the Competitive Advantages: An Application on 4-5 Star Hotels in Muğlaen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.17755/esosder.530648
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue72en_US
dc.identifier.startpage1676en_US
dc.identifier.endpage1687en_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster