Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Özgür
dc.contributor.authorYavaşer, Refika
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:59Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:59Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1308-5298
dc.identifier.issn2148-4260
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJME1EazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6927
dc.description.abstractAmerikalı misyonerler, 19. yüzyılda zayıflamaya başlayan Osmanlı Devleti içerisindeki etki alanlarını korumak ve faaliyetlerini arttırmak amacı ile Osmanlı topraklarında okullar kurmaya girişmişlerdir Açılan yabancı okullar arasında en yaygın olanı Amerikan okulları olmuş bu okullar faaliyet alanlarını giderek arttırmışlardır. Amerikan okulları arasında 1863 yılında Amerikalı misyoner Cyrus Hamlin başkanlığında açılan Robert Koleji'nin ayrı bir yeri vardır. Okul kuruluşundan itibaren popülerliğini giderek arttırmış ve köklü bir kurum haline gelmiştir. Bu makalede, Robert Koleji'nin açılışı, gelişimi, kolejdeki eğitim öğretim faaliyetleri ve kolejin Osmanlı Devletine etkileri ve devlet içerisindeki faaliyetleri kısa bir şekilde açıklanmaya çalışılmıştıren_US
dc.description.abstractAmerican missionaries attempted to establish schools in the territories of the Ottoman Empire in order to protect their influence areas and increase their activities within the Ottoman Empire which started to weaken in the 19th century. Of the foreign schools opened, the most common one was the American schools, and these schools gradually increased their areas of activity. Robert College, which was opened under the chairmanship of American missionary Cyrus Hamlin in 1863, has a special place among the American schools. The school has gradually increased its popularity since its foundation and become a long-standing institution. In this article opening, development, educational activities of the Robert College and effects of the college on the Ottoman Empire and activities of it within the empire are attempted to be described brieflyen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleİstanbul Robert Koleji Üzerine Bir Değerlendirmeen_US
dc.item-title.alternativeAn Evaluation on Robert College of Istanbulen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi; Boşen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage578en_US
dc.identifier.endpage597en_US
dc.relation.journalTarih Okulu Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster