Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞenler, Özlem İrven Burcu
dc.date.accessioned2020-11-20T17:20:02Z
dc.date.available2020-11-20T17:20:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjek5qY3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6934
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik motivasyonel inançlarını ve öz-düzenleme becerilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda cinsiyetin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin motivasyonel inançları ve özdüzenleme becerileri üzerindeki etkisi, motivasyonel inançların ve öz-düzenleme becerilerinin fen bilimleri dersi akademik başarısını ne denli yordadığı ve öğrencilerin motivasyonel inançlarının öz-düzenleme becerilerini ne denli yordadığı araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini 442 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi, veri toplama aracı olarak ise Fen Dersine Yönelik Uyumsal Öğrenme Durumları Ölçeği kullanılmıştır. Bağımsız t-testi sonucunda cinsiyetin öğrencilerin motivasyonel inançları ve öz-düzenleme becerileri üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Doğrusal regresyon analizi sonucunda ise motivasyonel inançların alt boyutları olan öğrenme hedef yönelimi, görev değeri, öz-yeterlik inançları ile öz-düzenleme becerilerinin öğrenci başarısını anlamlı olarak yordadığı saptanmıştır. Ayrıca yine motivasyonel inançları alt boyutları olan öğrenme hedef yönelimi, görev değeri, özyeterlik inançlarının öz-düzenleme becerilerini anlamlı olarak yordadığı tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate motivational beliefs and selfregulation skills of 4th grade students in science. More specifically, the effect of gender on motivational beliefs and self-regulation skills, how motivational beliefs and self-regulation skills predict science achievement, and how motivational beliefs predict self-regulation skills were examined. Totally 442 4th grade students participated in the study. The method of the study is survey and the data were gathered with the Students’ Adaptive Learning Engagement in Science Questionnaire. The independent t-tests indicated that there was no significant difference between girls and boys in terms of their motivational beliefs and selfregulation skills. According to the linear regression analyses, 4th grade students’ motivational beliefs and self-regulation skills predicted achievement, as well as motivational beliefs predicted self-regulation skills significantlyen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Motivasyonel İnançları ve Öz-Düzenleme Becerilerien_US
dc.item-title.alternativeMOTIVATIONAL BELIEFS AND SELF-REGULATION SKILLS OF 4th GRADE STUDENTS IN SCIENCEen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempDoç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi,en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage367en_US
dc.identifier.endpage379en_US
dc.relation.journalTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster