Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkçetin, Nurhayat Çalışkan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:20:14Z
dc.date.available2020-11-20T17:20:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1301-0875
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZMk16VTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6961
dc.description.abstractEğitim yediden yetmişe herkesi ilgilendiren, insan hayatının en önemli süreci olup doğumdan ölüme kadar sürer. Bu çalışmada Cumhuriyet dönemi Türk düşüncesinin önemli simalarından biri olan Nurettin Topçu’nun ma’ârif, yani eğitim ve öğretim sistemi üzerine görüşlerinden bahsedilecektir. Topçu ma’ârif anlayışını muallim, talebe, mektep ve bunların arka planındaki ilim ve insan anlayışına dayandırır. Kendisi de her şeyden önce bir muallimdir. Yaşadığı dönemde dürüstlüğüyle ve adaletiyle tanınan Topçu, düşüncesini İslâm’dan kaynaklanan ahlâk üzerine inşa etmiştir. Ma’ârif konusundaki düşüncelerinin en önemli öğesi de muallim meselesidir. Muallim demek bütün eğitim sisteminin omurgası demektir. Muallimi olmayan bir sistemin temeli çöker. Çünkü bireyleri ve dolayısıyla toplumu yetiştiren muallimler hem topluma yön verir hem de zincirleme olarak bütün dünyayı etkiler. Bu yüzden muallim hem eğitim ve öğretim sisteminin hem de toplumun en önemli unsurudur. Verilen eğitim tekniğin yanı sıra hikmet sevgisine, hakikat arayışına da yönelmek zorundadır. Aksi halde evrensel değerlerden ve insanî olmaktan uzak, mekanik bir hâl alır.en_US
dc.description.abstractEducation covers everyone, and everyone needs it because it is the most important process of human life and it continues from birth until death. Nurettin Topcu’s views on the education and training system will be mentioned in this study. Topcu was one of the most important figures of Turkish thought in the Republican era. Topcu bases its education thought on understanding of science and humanity at the background of teacher, student and school. He is also a teacher at first. Topcu was known honestly and justly in his lifetime, built his thougt on the morality arising from Islam. The most important element his thought about the education and training system comes from questioning the teacher. According to him the most important element of the education and training system is the questioning the teacher. Since, teacher is the backbone of the education system. It is not possible for an educational system to be existed without teachers. Because teachers teach and lead the all society. Thus, teachers have the power to influence the whole world. That’s why the teachers are the most important elements of the education system and the society. Education should be directed to the wisdom and search for truth together with technique. Otherwise education will be far from universal values and away from being human, mechanizeden_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleNurettın Topçu’da Ma’ârıf Meselesıen_US
dc.item-title.alternativeThe Question of Ma’ârif (Education And Training System) in the Nurettin Topcuen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İslami İlimler Fakültesi, Felsefe Ve Din Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAkçetin, Nurhayat Çalışkan
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue67en_US
dc.identifier.startpage144en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.relation.journalFelsefe Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster