Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKumbalı, Serhat
dc.date.accessioned2020-11-20T17:20:14Z
dc.date.available2020-11-20T17:20:14Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-5298
dc.identifier.issn2148-4260
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpZNU1UUTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6962
dc.description.abstractEğitimin ideolojik niteliği ulus devletlerin ortaya çıkmasıyla birlikte ön plana çıkmış, homojen bir toplum yaratmak adına da özellikle ahlak eğitimi önem kazanmıştır. Cumhuriyet Türkiyesi'nde de ulus devlet oluşturma sürecinde gerekirse ahlak eğitiminin karşısında bilgi eğitiminden ödün verilebileceği vurgulanmış ve ahlak eğitimi sistemli bir şekilde ilk defa 1943 İkinci Maarif Şûrası'nda ele alınmıştır. Bu doğrultuda, şûrada irdelenen önemli konulardan biri, başka bir ideolojik kurum olan aile olmuştur. Bu makalenin amacı, İkinci Maarif Şûrası ahlak eğitimi komisyonu görüşmelerinde, şûrada kabul edilen Türk Ahlakının İlkeleri'ni içeren ahlak raporunda ve bu doğrultuda basılmış olan ders kitaplarında yer verilen aile mevzusunu dönemin devlet-aile ilişkisi içinde değerlendirmektiren_US
dc.description.abstractIdeological aspect of education has come to prominence upon emerge of nation state; moral education gained significance in the name of creating a homogenous society. In the Republican Turkey era, it was emphasized that when necessary science education could be sacrificed against moral education in the process of foundation of nation state; and moral education was first taken into consideration systematically at the Second Educational Council held in 1943. In this way, one of the issues addressed in the educational council meeting was yet another ideological institution, family. The objective of the present study is to consider family phenomenon in the light of statefamily relationship of the relevant period as it was addressed in the morals report comprised of “Türk Ahlakının İlkeleri” (Principles of Turkish Morals) and associated text books prepared based on the sessions of Morals Education Commissions held during the Second Educational Councilen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleIdeologıcal Instıtutıons of the Young Turkey: Moral Educatıon And Famılyen_US
dc.item-title.alternativeGenç Türkiye’nin İdeolojik Kurumları: Ahlak Eğitimi ve Aileen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempArş. Gör., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tarih Bölümü.en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage178en_US
dc.relation.journalTarih Okulu Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster