Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇokişler, Nazım
dc.contributor.authorTürker, Ali
dc.date.accessioned2020-11-20T17:20:40Z
dc.date.available2020-11-20T17:20:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2536-5126
dc.identifier.issn2536-5126
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRrMk16Y3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7017
dc.description.abstractDestinasyon ve o destinasyona yönelik oluşturulan turistik ürünler, farklı turist gruplarına farklı anlamlar ifade etmektedir. Destinasyona yönelik pazarlama faaliyetlerinin daha etkin gerçekleştirilebilmesi, kaynakların etkin kullanımı, turist ihtiyaçlarının daha iyi karşılanabilmesi, rakip destinasyonlara karşı rekabet üstünlüğünün sağlanabilmesi gibi faydaların gerçekleştirilebilmesi için destinasyona yönelik turist profilinin belirlenmesine ihtiyaç bulunmaktadır. Doğru tespit edilen turist profili sayesinde destinasyonu ziyaret eden turistlerin homojen gruplara ayrılarak pazar bölümlendirilmesinin gerçekleştirilmesi ve belirlenen her bir pazar bölümüne ilişkin istek ve beklentilere uygun turistik ürünün sunulması mümkün olabilecektir. Son on beş yıl içinde çok hızlı bir gelişim kaydeden Doğu Karadeniz turizmi ile ilgili yapılmış bir turist profili çalışması mevcut değildir. Bu nedenle, Doğu Karadeniz Turlarına (DKT) katılan turist profilinin belirlenmesi ve bu profilden hareketle bir pazar bölümlendirme önerisinin sunulması amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Anket yöntemi ile elde edilen verilerin analizi sonucunda DKT'yi en çok; üniversite mezunu, memur ve 31-60 yaş grubunun tercih ettiği tespit edilmiştir. Katılımcıların DKT'yi tercih nedenleri arasında; fiyat, doğal güzellikler ve eğlence faktörleri ön plana çıkarken en çok merak edilen iller Trabzon ve Rize olmuşturen_US
dc.description.abstractDestination and touristic products devoted to those destinations make different senses to different tourist groups. In order to realize effective marketing activities, to use the sources efficiently, to satisfy needs of tourists and to ensure a competitive advantage over its rivals, tourist profile of the destination is to be identified. Thanks to the correctly identified tourist profile, it could be possible to segment the market by splitting tourists into homogeneous groups and to offer ideal touristic products that will meet the needs and expectations of each segment. There is no tourist profile research about the Eastern Black Sea Region where rapid changes has been observed for the last fifteen years. This research has been made to identify the profile of tourists who participated in tour packages of Eastern Black Sea Region and to propose a market segmentation based on that profile. As a result of analysis of the datum obtained by survey method, it has been ascertained that the Eastern Black Sea Region is mostly visited by undergraduates, government employees and 31-60 age segment. Among the participants' reasons of going to the Eastern Black Sea Region excursion; cost, natural beauties and amusement factors come to the forefront, the most wondered cities being Trabzon and Rizeen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleDoğu Karadeniz Bölgesinin Yerli Turist Profili ve Pazar Bölümlendirmede Kullanımıen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempİzmir Katip Çelebi Üniversitesi, İzmir, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.relation.journalKaradeniz Araştırmalarıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster