• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Usıng Posters in Efl Classroom: An Elementary School Case

Tarih

2017

Yazar

Şener, Sabriye
Bostan, Derya

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

It is assumed that vocabulary learning is an important component of learning a second or foreign language. There is also an agreement that it is central to language and of critical importance to the typical language learner. Since vocabulary knowledge is what foreign language learners most need, it is necessary to facilitate this process.The present study aims to determine the effect of posters on the vocabulary learning of students without any teacher instruction. It also aims to explore gender differences in learning vocabulary items on posters. The participants of the study include 54 fourth graders, studying at an elementary school in Muğla. The study was carried out during 2015-2016 academic year. The data were gathered by means of a vocabulary test containing 30 items that was used as the pre and post-test. Data analysis showed that posters in language classrooms helped vocabulary learning process. The mean score of the experimental group has increased from M=6.72 to M=14.24. Moreover, a significant difference was determined between the scores of females and males. The study showed that the post-test scores of females (M= 16.15) and males (M=12.69) were significantly different. It can be concluded that in foreign language classrooms utilizing from posters can be beneficial.

Kaynak

IOJET

Cilt

4

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpRMk1qTTRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7034

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.