Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüzel, F. Özlem
dc.date.accessioned2020-11-20T17:21:00Z
dc.date.available2020-11-20T17:21:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2146-4812
dc.identifier.issn2148-144X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpVeU1qTTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7059
dc.description.abstract12.000 yıllık bir medeniyet tarihine ev sahipliği yapan Anadolu topraklarına gelen topluluklar, kendi kültürel değerlerinin yanı sıra inançlarını da taşımışlardır. Bu durum Anadolu'da, inanç turizmi kapsamında üç büyük semavi din; Müslümanlık, Hristiyanlık ve Yahudiliğe ait önemli ziyaret merkezlerinin zengin varlığıyla sonuçlanmıştır. Özellikle belirli dönemlerde yapılan ibadet ve hac ziyaretleri göz önüne alındığında Türkiye gibi zengin kaynaklara sahip olan ülkelerin turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında bu kaynakları uluslararası platformlarda pazarlaması kaçınılmaz bir durumdur. Bu bağlamda bu çalışmada inanç turizmi pazarı, ekonomik ve turistik açıdan değerlendirilerek Anadolu topraklarında yer alan Hristiyan ibadethaneleri ve çekim merkezleri taranmıştır. Sonuç bölümünde ise inanç tabanlı pazarlama (İTP) faaliyetleri değerlendirilerek İTP ile Hristiyanlık merkezlerine yönelik turist sayısının arttırılması için öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractEach community brought its beliefs together with its cultural values to Anatolia which has hosted a 12.000-year history of civilizations. Within the context of touristic product diversity, Anatolia presents important centres of the three monotheistic religions, Islam, Christianity and Judaism. Especially for worship and pilgrimage, Turkey has rich resources to market on the international platform. In this study, firstly, the faith tourism market was evaluated within the scope of economics and tourism, then, the centres of Christian worshipping and for shooting were evaluated. Finally, some suggestions were made in the attempt to attract more tourists to centres of Christianity within the scope of faith-based marketing (FBM) activities.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.titleTürkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesien_US
dc.item-title.alternativeThe Analysis of the Market Values of Christianity in Turkey and Transferring These Values to Related Markets within the Context of Faith-Based Marketingen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Ortaca Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.relation.journalAkdeniz İnsani Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster