Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSelim, Serdar
dc.contributor.authorKarakuş, Nihat
dc.contributor.authorElkan, Selma
dc.contributor.authorSelim, Ceren
dc.date.accessioned2020-11-20T17:21:02Z
dc.date.available2020-11-20T17:21:02Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-7085
dc.identifier.issn1309-2111
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRJNE16Z3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7063
dc.description.abstract1850 sanayi devrimi ile birlikte küresel çapta çevre sorunları dünyamızı ve özelliklede doğamızı tehdit eder hale gelmiştir. Doğanın ve doğal kaynakların sürdürülebilirliğinin sağlanması kapsamında öncelikle bireylerin çevreye yönelik duyarlılıklarının belirlenmesi ve çevre bilincinin oluşturulması gerekmektedir. Bu çalışmada Ortaca Meslek Yüksekokulunda aktif olarak eğitim alan öğrencilerin, çevreye karşı davranış ve tutumlarının ne düzeyde olduğunun belirlenmesi ve bilinç düzeylerinin geliştirilmesine yönelik önerilerin oluşturulması amaçlanmıştır. Bu bağlamda 17 soruluk anket çalışması yapılmış ve ankete katılan 284 öğrencinin sorulara verdiği cevaplar ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Sonuç olarak katılımcıların çevreye ve çevre sorunlarına karşı duyarlı oldukları ancak tutum ve davranışlarının yeterli düzeyde olmadığı anlaşılmaktadır. Bireylerin çevre ve doğa korumaya ilişkin bilincinin geliştirilebilmesi için bu konularda verilmesi gereken eğitimin doğduğu andan itibaren aile ve yakın çevresiyle başlaması, eğitim öğretim hayatının her döneminde ilgili alanda verilebilecek dersler ile geliştirilmesi ve desteklenmesi gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractGlobal environmental problems dating back to industrial revolution in 1850 are threatening the nature. Assessing environmental sensitivity of individuals and creating environmental awareness are required to ensure the sustainability of nature and natural resources. The study was carried out to determine the attitudes of Ortaca Vocational School students toward environment, and to develop recommendations to enhance their environmental consciousness. In this context, a questionary with 17-question was prepared and the survey was conducted with 284 students. The response to questions was evaluated separately. Results indicated that participants are sensitive to the environment and environmental problems, but their attitudes and behaviors toward the environment are not sufficient. It is recommended that individuals be educated on the subject matter as early as preschool and continued throughout schooling.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrman Mühendisliğien_US
dc.titleMeslek yüksekokulu öğrencilerinin çevre sorunlarına ilişkin görüş ve tutumlarının değerlendirilmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu örneğien_US
dc.item-title.alternativeAssessment of opinions and attidues of vocational school students toward environmental problems: the Case of Vocational School Ortacaen_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksek Okulu, Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı, Muğla, Türkiye; Muğla Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksek Okulu, Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı, Muğla, Türkiye; Muğla Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksek Okulu, Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı, Muğla, Türkiye; Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, İzmir, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage148en_US
dc.identifier.endpage154en_US
dc.relation.journalSüleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri: Aen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster