Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTerzioğlu, Füsun
dc.contributor.authorApay, Serap Ejder
dc.contributor.authorAkkuş, Yeliz
dc.contributor.authorIrmak, Zöhre
dc.contributor.authorBaybuğa, Mediha
dc.contributor.authorÖzer, Nadiye
dc.contributor.authorAkdemir, Nuran
dc.date.accessioned2020-11-20T17:21:52Z
dc.date.available2020-11-20T17:21:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1309-5471
dc.identifier.issn2687-2498
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRRM01UWTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7162
dc.description.abstractAmaç: Bu pilot çalışma Avrupa Birliği Leonardo da Vinci Yenilik Transferi Proje programı kapsamında yürütülen “Klinik Olarak Yeterli Hemşireler Geliştirmede Bir Eğitim Stratejisi Olarak Simulasyon Kullanımı” başlıklı projenin bir iş paketinde oluşturulan, travmalı hastalara yönelik hazırlanan vakalarda öğrenci hemşirelerin hemşirelik tanılarını ve girişimlerini belirleyebilme durumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı olarak yapılan bu çalışma, lisans düzeyinde hemşirelik eğitimi veren Kuzey Doğu, Akdeniz ve Doğu Anadolu Bölgesinde yer alan 3 üniversitede eğitim görmekte olan toplam 168 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen pelvis kırığı, travmatik amputasyon, abdominal travma ve göğüs travmalı hastalara yönelik oluşturulan ”Senaryo Temelli Vaka Tanılama Formu” kullanılmıştır. Veriler, 1-30 Nisan 2011 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı ve yüzdelik dağılım kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %50 den fazlasının vaka tanılama formunda yer alan vakaya yönelik bilgi sorularına doğru yanıt verdikleri; çoğunluğunun belirledikleri hemşirelik tanılarını önceliklerine göre sıralayamadıkları ve belirledikleri hemşirelik girişimlerinden sadece “Hava yolu açıklığı” ve “Solunumun değerlendirilmesi” girişimini doğru öncelik sıralamasında belirttiği saptanmıştır. Sonuç: Öğrencilerin travma vakalarında yeterli teorik bilgiye sahip oldukları ancak vakalar üzerinden hemşirelik tanılarını belirleme, girişimleri planlama ve öncelikleri saptamada yetersiz kaldıkları söylenebilir.en_US
dc.description.abstractObjective:This pilot study was carried out to determine nursing students& #8217; status of identifying nursing diagnosis and interventions on cases for trauma patient prepared in scope of Leonardo da Vinci Transfer of Innovation Project titled The Use of Simulation: An Educational Strategy to Develop Clinically Competent Nurses. Method: This descriptive study comprised of 168 nursing students who undergraduate level nursing education in North East Anatolian, East Anatolian and Mediterrian region of Universities. Data was collected through a scenario based case form prepared for pelvic fracture, abdominal trauma, traumatic amputation and thorax trauma. Data were collected between 1-30 April 2011. At evaluation of the data were used percentage and average test. Results: More than of the students (50%) given correct answers to questions which were related to cases in the form of diagnose, also defined that most of them were not ranged priority range of nursing diagnosis according to determined by them, and also stated that only " airway clearance" and " respiratory assessment" interventions were identified correctly pointed out the priority list. Conclusion: It was said that nursing students had sufficient theoretical knowledge, but insufficient determined to nursing diagnosis, planned to intervention and defined the priorities in cases of trauma.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleTravmalı hasta vakalarında öğrenci hemşirelerin hemşirelik tanılarını ve girişimlerini belirleyebilme durumlarıen_US
dc.item-title.alternativeNursing students’ status of identifiying nursing dignosis and interventions on cases for trauma patienten_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempHacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara, Türkiye; Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Erzurum, Türkiye; Kafkas Üniversitesi, Kars Sağlık Yüksekokulu, Kars, Türkiye; Muğla Üniversitesi, Muğla Sağlık Yüksekokulu, Muğla, Türkiye; Muğla Üniversitesi, Muğla Sağlık Yüksekokulu, Muğla, Türkiye; Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Erzurum, Türkiye; Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara, Türkiye; Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara, Türkiye; Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara, Türkiye; Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara, Türkiye; Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara, Türkiye; Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage106en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.relation.journalAnadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster