Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Oğuz
dc.date.accessioned2020-11-20T17:30:53Z
dc.date.available2020-11-20T17:30:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issn2148-7561
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRRd05EQTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7284
dc.description.abstractAraştırma, Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının canlılığı açıklama eğilimlerini belirlemek üzere Türkiye'de Güneybatı Anadolu'da bir üniversitede 2010-2011 öğretim döneminde gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Görüşme Formu'nun 1. ve 4. sınıf Fen ve Teknoloji öğretmeni adayları (N:123) üzerinde uygulanmasıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda, Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının canlılığı, biyolojik gerçeklerin yanında, "vitialist (dirimsel)", "animist (canlıcılık)", "teleolojik (ereksel)" vb. türde antropoformik referanslarla birlikte açıkladıkları yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Buradan hareketle, canlılığın biyolojinin doğasına uygun şekilde kavratılabilmesine yönelik öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe present study was carried out to determine the Science and Technology pre-service teachers' tendencies to explain vitality in a university located in Southeast Anatolia of Turkey in 2010-2011 academic year. The data were collected through the administration of a questionnaire developed by the researcher to 1st and 4th year Science and Technology pre-service teachers (N=123). At the end of the study, it was found that Science and Technology pre-service teachers have a tendency to explain vitality through anthropoformic references such as " vitialist" , " animist" , " teleologic" types besides biological facts. In the light of these findings, suggestions to teach the biological nature of vitality in a proper manner were made.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen ve teknoloji öğretmen adaylarının canlılığı açıklama eğilimlerien_US
dc.item-title.alternativeScience and technology pre-service teachers' tendencies to explain vitalityen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2905en_US
dc.identifier.endpage2924en_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster