Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaykara, Kevser
dc.date.accessioned2020-11-20T17:30:53Z
dc.date.available2020-11-20T17:30:53Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFM01qWTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7285
dc.description.abstractBu araştırma, İngilizce öğretmen adaylarının, öğretmen yeterlik algısı ile bilişötesi öğrenme stratejileri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı ve adayların öğretmen öz-yeterlik algıları ile bilişötesi öğrenme stratejilerinin, cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre farklılaşıp farklılaşmadığmı belirlemek için yapılmıştır. Çalışma grubunu, Muğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'nda öğrenim gören 172 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Öğretmen Özyeterlik Ölçeği ve Bilişötesi Öğrenme stratejileri Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının öğretmen yeterlik algısı düzeyleri ve kendi biliş sistemi yapısı, çalışması hakkındaki bilgisi "iyi" düzeydedir. Öğretmen adaylarının öğretmen yeterlik algısı düzeyleri cinsiyetlerine göre değişmezken, sınıf düzeylerine göre birinci sınıfla üçüncü sınıf arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Bilişötesi öğrenme stratejileri sınıf düzeylerine ve cinsiyete göre değişmemektedir. Öğretmen adaylarının öğretmen yeterlik algıları ile bilişötesi öğrenme stratejileri arasında . anlamlı bir ilişki vardır.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile öğretmen yeterlik algıları üzerine bir çalışmaen_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume2011en_US
dc.identifier.issue40en_US
dc.identifier.startpage80en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster