Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Uğur
dc.contributor.authorİskender, Murat
dc.date.accessioned2020-11-20T17:30:53Z
dc.date.available2020-11-20T17:30:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZMk1qVTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7290
dc.description.abstractAraştırmada Doğan (2013)’nın çalışmasındaki Müzik Performans Kaygısı (MPK) için geliştirilen Yapısal Eşitlik Modellemesi temel alınarak, modelin psiko-eğitim programı ile sınanması amaçlanmıştır. Bu amaçla hazırlanan 12 oturumluk Psiko-eğitim Programı, Bolu Güzel Sanatlar Lisesi (GSL) Müzik Bölümüne devam eden 11. ve 12. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırma ’da 2x3’lük split plot deseni kullanılmıştır. Bulgulara göre, MPK’ında müdahale*zaman etkisinin anlamlı olduğu görülmüş, “MPK’nı Azaltmaya Yönelik Psikoeğitim Programının” MPK’nı azaltmada etkili olduğunu ve bu etkinin iki aylık izleme sonunda da kalıcılığını korumakla birlikte artarak devam ettiğini ortaya koymuştur. Sonuçlara göre,en_US
dc.description.abstractThis research tested the psycho-education program developed by Doğan (2013) to alleviate musical performance anxiety (MPA) using structural equation modeling (SEM). A 12-session psycho-education program prepared for this purpose was offered to 11th and 12th grade students in the Music Department at Bolu High School of Fine Arts (HSFA). A 2x3 split plot pattern was used. According to the findings, intervention*time had a significant effect on MPA and the program was effective in reducing MPA; this effect was permanent and continued to increase after the program ended. Moreover, the psycho-education program supported Doğan’s model.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleGüzel sanatlar lisesi öğrencilerindeki müzik performans kaygısını azaltmaya yönelik psiko- eğitim programının işlevselliğien_US
dc.item-title.alternativeThe functionality of a psycho-education programme for reducing music performance anxiety among students at high school of fine artsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı, Muğla, Türkiye; Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Anabilim Dalı Sakarya, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage311en_US
dc.identifier.endpage328en_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster