Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGözütok, F. Dilek
dc.contributor.authorUlubey, Özgür
dc.contributor.authorYılmaz, Gülbahar
dc.contributor.authorHamsi, Meryem
dc.contributor.authorDinçer, Ayşemine
dc.date.accessioned2020-11-20T17:30:54Z
dc.date.available2020-11-20T17:30:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpBd01EYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7300
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, İlköğretim 1. sınıf Türkçe dersi öğretmen ve öğrenci kitaplarının farklı alanlardan çeşitli uzmanların görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Doküman analizi tekniğinin kullanıldığı araştırmada farklı uzmanlık alanlarından (Eğitim Programları, Ölçme ve Değerlendirme, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri, Sınıf Öğretmenliği, Türkçe, Güzel Sanatlar ve Okul Öncesi Eğitimi) 19 kişilik bir grup oluşturularak uzmanların kitaplara ilişkin değerlendirmeleri alınmıştır. Değerlendirmeler sonucunda, kazanımlar, içerik ve ölçme değerlendirme öğeleri arasında uyumsuzluklar olduğu, içeriğin iyi yapılandırılamadığı, ölçme değerlendirme etkinliklerinin değerlendirme niteliği taşımadığı, etkinliklerin ve kullanılan görsellerin büyük bölümünün hedef grubun gelişim düzeyine uygun olmadığı, olumsuz örtük iletilerin yer aldığı, etkinliklerde ve yönergelerde birçok dil ve anlatım yanlışının yapıldığı belirtilmiştir. 1. sınıf Türkçe dersi öğretmen kılavuzu öğretmen ve öğrenci kitapları, kitap tasarım ilkeleri dikkate alınarak yetkin kişiler tarafından yeniden hazırlanmalı ve yetkili kurulların denetiminden geçirilmelidir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to evaluate the 1st grade Turkish textbooks and teacher's manual according to the opinions of experts from different fields. Experts' opinions were taken by composing a group of 19 people and data was analyzed via document analysis technique. According to the results of this study, it was concluded that inconsistency existed among the curricular components such as objectives, content, measurement and evaluation; content was not well-structured; measurement and evaluation activities did not hold qualifications for evaluation; most of the activities and visuals were not appropriate for the target group's development level; books included negative hidden messages and finally there were many language and expression problems. Therefore, it is concluded that 1st grade Turkish textbooks and teacher's manual should be revised and redesigned by the responsible authorities in the framework of book design principles.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEvaluation of the 1st Grade Turkish Textbooks and Teacher's Manualen_US
dc.item-title.alternativeİlköğretim 1. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen ve Öğrenci Kitaplarının Değerlendirilmesien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempAnkara Üniversitesi, Ankara, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye; Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye; Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye; Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1159en_US
dc.identifier.endpage1178en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster