• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi

Date

2018

Author

Can, Süleyman
Çava, Gözde

Metadata

Show full item record

Abstract

Araştırmanın amacı, ilkokulda çalışan sınıf öğretmenlerinin programda yer alan oyun ve fiziki etkinlikler dersi hakkındaki görüşleri ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında Muğla ili Menteşe ilçesinde çalışan ve gönüllü olarak katılan 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler amaca uygun olarak hazırlanan açık uçlu sorular ile toplanmış, analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğretmenler; oyun ve fiziki etkinlikler dersinin kazanım, ders kitabı ve etkinlikler açısından sorunlar taşıdığını; oyun ve fiziki etkinlikler dersinde kullanılabilecek araç-gereçlerin temin edilemediğini ortaya koymuşlardır.
 
The purpose of the current study is to elicit the opinions of the classroom teachers working in elementary schools about the course of play and physical activities in the elementary school curriculum. The current study was designed by using the case study, one of the qualitative research methods. The study group of the current research is comprised of 20 classroom teachers working in the Menteşe province of the city of Muğla in 2014-2015 school year, participating on a voluntary basis. The data of the study were collected through open-ended questions developed for the purpose of the study and in their analysis, descriptive analysis was used. The results of the study revealed that the teachers are of the opinion that the course of play and physical activities has some problems in terms of expected outcomes, textbook and activities and tools-equipments that can be used in the course of play and physical activities are not supplied.
 

Source

Trakya Eğitim Dergisi

Volume

8

Issue

2

URI

https://doi.org/10.24315/trkefd.318132
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBNU56WTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7302

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.