• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite adaylarının ÖSYS tercihlerinde kullandıkları karar verme stratejileri

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (262.7Kb)

Tarih

2009

Yazar

Kozak, Metin
Coşar, Yeşim

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu arastırma kapsamında, ögrencilerin kendileri için önemli bir sınav özelliginde olan ÖSYS tercihini yaparken kullandıkları karar verme stratejilerinin, su anda ögrencisi bulundukları okuldan duydukları tatmin düzeyleri, okulu bir baskasına tavsiye etme ve ileride bir baska okulu tercih etme egilimleri arasındaki iliski düzeyinin ölçülmesi amaçlanmıstır. Arastırma verileri, kapalı uçlu bir soru formu yardımıyla, 2007 ÖSYS sonuçlarına göre lisans düzeyinde turizm ögrenimi görmeye hak kazanan ögrencilerden toplanmıstır. Yukarıdaki amaçların her birisi için yürütülen üç farklı korelasyon analizinde de, tazmin edilemeyen özellikteki stratejiler ile fırsat odaklı stratejiler en güçlü degiskenler olarak görülmektedir. Tercih edilen okulun özellikleri dikkate alınarak bir baska korelasyon analizi yapıldıgında ise, okulun egitim-ögretim kalitesi, sehrin konumu ve yasam kalitesi ile sehirle ilgili ulasılabilirlik ve asinalık düzeyinin yapılan tercihle ilgili tatmin düzeyini, okullarını bir baskasına tavsiye etme ve ileride bir baska okulu tercih etme egilimi ile dogrudan bir iliskiye sahip oldugu görülmektedir.
 
Use of decision making strategies has recorded a wider application in parallel with the behavior of consumers either pre-purchasing or during the purchasing process within the literature of consumer research. However, its practical application into other fields or disciplines has remained scant. Thus, with the assistance of correlation analysis, this study has tried to investigate the association between the strategies applied by the students while making a decision to choose a specific school at the Central Students& #8217; Placement Exam (Ö YS) and the satisfaction levels of students with their current schools, their intention to recommend the school to others, and also their intention to choose a different school in the future. In all these three models, both non-compensatory and opportunistic strategies have appeared as the most significant factors. In a similar model formed by taking into consideration the main characteristics of the chosen school, one sees that the quality of education, the location and life quality of the city, and the familiarity with and accessibility to the city have a direct and positive correlation with the students& #8217; intentions of recommending the school to others and of choosing a different school in the future. The discussion of findings is based upon the analysis of primary data collected through a questionnaire survey carried out among those students who were enrolled in a tourism school at the undergraduate level through the 2007 Ö YS exam.
 

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi

Cilt

15

Sayı

59

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/T1RZMk9EZzQ
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7377

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu [52]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.