Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDinçer, Fatma Çağlayan
dc.contributor.authorDeniz, Kaan Zülfikar
dc.contributor.authorAkgün, Ege
dc.contributor.authorUlubey, Özgür
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:03Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17860/mersinefd.361859
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJM056azFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7379
dc.description.abstractBu araştırma Sınıf Yönetiminde Öğretmen Stratejileri Envanterinin (Webster-Stratton, 2012) Türk Kültürüne uyarlanması amacıyla yapılmıştır. Betimsel türdeki araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ilinde görev yapan 48-72 ay arası çocuklarla çalışan ve uygun örneklem ile seçilen toplam 422 (Açımlayıcı Faktör Analizi-AFA için n=220 ve Doğrulayıcı Faktör Analizi-DFA için n=202) okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Envanterin geçerliğini ve güvenirliğini belirleyebilmek için Kaiser-Meyer- Olkin (KMO) Test, Bartlett Sphericity Test, Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı, açımlayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, Sınıf Yönetiminde Öğretmen Stratejileri Envanteri öğretmenlerin kendilerini değerlendirdikleri üç ölçekten ve toplam 45 maddeden oluşmaktadır. Birinci ölçek “Sınıftaki Davranışların Yönetimi Ölçeği” varyansın %82,52’sini açıklayan tek faktörden oluşmaktadır. İkinci ölçek olan “Özel Öğretim Teknikleri Ölçeği” toplam varyansın %38,02’sini açıklayan iki faktörden oluşmaktadır. Üçüncü ölçek olan “Anne Babalarla Çalışma Ölçeği” toplam varyansın %56,26’sını açıklayan iki faktörden oluşmaktadır. AFA’ya ilişkin modelin doğrulanması için DFA kullanılmıştır. Sonuç olarak elde edilen bulgular ışığında Sınıf Yönetiminde Öğretmen Stratejileri Envanterinin Türkçe formunun yeterli psikometrik özelliklere sahip olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to adapt the Teacher Classroom Management Strategies Questionnaire (Webster-Stratton, 2012) into the Turkish culture. In this descriptive study, the research participants are composed of 422 preschool teachers (for Exploratory Factor Analysis (EFA) n=220 and for Confirmatory Factor Analysis (CFA) n=202) who worked in the province of Ankara with 48-72- month-old children and who were selected with the suitable sampling form. The Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) Test, the Bartlett Sphericity Test, the Cronbach Alpha coefficient, the exploratory factor analysis and the confirmatory factor analysis were used to determine the validity and reliability of the questionnaire. According to the findings of the research, Teacher Classroom Management Strategies Questionnaire was composed of three scales and 45 items in which the teachers evaluated themselves. The first scale “Managing Classroom Behavior” consists of a factor explaining 82.52% of the total variance. The second scale “Specific Teaching Techniques” consists of two factors explaining 38.02% of the total variance and the third scale “Working with Parents” consists of a factor explaining 56.26% of the total variance. Confirmatory factor analysis (CFA) was conducted to confirm the model for EFA. According to the findings of the study, it is possible to say that the psychometric properties of the Turkish version of the Teacher Classroom Management Strategies Questionnaire were satisfactory.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleSınıf Yönetiminde Öğretmen Stratejileri Envanterinin Türk Kültürüne Uyarlanmasıen_US
dc.item-title.alternativeThe Adaptation of Teacher Classroom Management Strategies Questionnaire into Turkish Cultureen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorUlubey, Özgür
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage355en_US
dc.identifier.endpage371en_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster