Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOlak, Alihan
dc.contributor.authorTümer, Adile
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:03Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2528-9527
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.337355
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJM016UTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7381
dc.description.abstractBu araştırma, hemşirelik 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarının ince-lenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipte tasarlanan bu çalışma Kasım 2015-Mart 2016 tarih-lerinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nde, 233 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler sosyo-demografik form ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği (YATÖ) ile sınıf ortamında toplanmıştır. Vefikuluçay (2008) tarafından geliştirilen YATÖ, yaşlının yaşamını sınırlama (9 madde), yaşlıya yönelik olumlu ayrımcılık (8 madde) ve yaşlıya yönelik olumsuz ayrımcılık (6 madde) olmak üzere üç alt boyutu olan beşli likert tipi bir ölçektir. Ölçekten alınan toplam puan ortalamasının yüksek olması, yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumun olumlu olduğunu gösterir. Araştırma öncesinde ilgili kurumdan, etik kuruldan ve öğrencilerden izin alınmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş or-talamasının 20.16±2.09 (min:17, max:28) olduğu, % 75.5’inin kadın, % 56.2’sinin birinci sınıf ve %45.5’inin şimdiye kadar yaşlı ile birlikte yaşadığı belirlenmiştir. YATÖ toplam puan ortalaması 69.51±7.13, yaşlının yaşamını sınırlama 19.90±4.00, yaşlıya yönelik olumlu ayrımcılık 31.05±4.65 ve yaşlıya yönelik olumsuz ayrımcılık 18.55± 3.59 olarak saptanmıştır. Çalışmada birinci sınıflar ile dördüncü sınıfların toplam ölçek puan ortalaması farkı istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Katılımcıların cinsiyeti, yetiştiği sosyal çevre, gelir durumu, anne-baba eğitim durumu, yaşlı ile birlikte yaşamış olma durumuna göre ölçek puan ortalamasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (p>0.05). Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına ilişkin orta düzeyde olumlu tutuma sahip oldukları sonucuna varılmıştır. Hemşirelik eğitimi sürecinde konuyla ilgili farkındalığın artırılmasının yaşlı sağlığına, dolayısıyla toplum sağlığına katkı sağlayacağı dü-şünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to examine freshman and senior nursing students’ attitudes towards el-derly discrimination. The study which was conducted in descriptive design was carried out with 223 students in Muğla Sıtkı Koçman University during November 2015-March 2016 period. The data were obtained through socio-demographic form and Elderly Discrimination Attitude Scale (YATÖ) in classrooms. The scale developed by Vefikuluçay (2008) is a 5- Likert type scale consisting limiting elderly’s life (9 items), positive discrimination towards elderly (8 items), and negative attitudes to-wards elderly (6 items) sub dimensions. High mean value resulted from the data shows that the dis-crimination towards elderly is positive. Before procedure, ethical permisions were provided and stu-dents responded voluntarily. It was found that the mean value of the participant students ages was 20.16±2.09 (min:17, max:28), % 75.5 was female, % 56.2 was freshman students, and %45.5 par-ticipants lived with elderly. The total scale mean value was 69.51±7.13, limiting elderly’s life mean value was 19.90±4.00, positive discrimination towards elderly mean value was 31.05±4.65, and neg-ative discrimination mean value towards elderly was 18.55± 3.59 based on the analysis. There was found a statistically significant difference between freshman and senior students’ total scale points (p<0.05). There was not a significant difference between participants’ gender, social environment, income, parents’ educational background, living with an elderly and total scale points (p>0.05). It was concluded that there was a middle level positive discrimination attitude towards elderly among students. Therefore, it was considered that raising awareness to the topic during nursing education would contribute to elderly’s wellness, accordingly, to the public’s health.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleHemşirelik 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Yaşlı Ayrımcılığına İlişkin Tutumlarıen_US
dc.item-title.alternativeFreshman and Senior Nursing Students’ Attitudes Towards Elderly Discriminationen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempSağlık Bakanlığı; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.26466/opus.337355
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage67en_US
dc.relation.journalOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster