Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAykaç, Murtaza
dc.contributor.authorAykaç, Necdet
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:04Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1305-8177
dc.identifier.issn2459-167X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21612/yader.2019.004
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpReE5qZzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7394
dc.description.abstractBu araştırmada drama temelli aktif öğretim yöntemleri ile uygulanan etkinliklerin katılımcıların kültürlerarası duyarlılıkları ve göçmen algıları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Hem nicel hem de nitel araştırma desenlerinin bir arada kullanıldığı araştırmanın yöntemi karmadır. Çalışma grubu 23 – 50 yaş arası 21 kadın, dört erkek olmak üzere toplam 25 kişiden oluşmuştur. Araştırmanın verileri, “Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği”, göçle ilgili dokuz sorudan oluşan “Görüşme Formu”, “Göç Algısına İlişkin Yarı Yapılandırılmış Günlük” formu ile toplanmıştır. Araştırma sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde; hem nicel hem de nitel veriler ışığında yaratıcı drama temelli aktif yöntemlere dayalı etkinlik uygulamalarının katılımcılarda kültürlerarası duyarlılığı artırdığı, göçmenlere karşı empati kurmayı sağladığı, katılımcıların göçmenlere karşı önyargılardan kurtularak onlara karşı olumlu algı oluşturmalarında etkili olduğu söylenebilir. Bu sonuçlar ışığında göçmenlerin kültürel uyumunu sağlamaya dönük eğitimler verilebilir önerisi geliştirilebilir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to reveal the effects of the activities applied with drama-based active teaching methods on intercultural sensitivities and immigrant perceptions of the participants. In this study, a mixed method, which uses both quantitative and qualitative research designs, is used. The study group consisted of a total of 25 people, 21 women and 4 men aged 23 to 50 years. The data of the study were collected though “Intercultural Sensitivity Scale”, “Interview Form consisting of nine questions about migration”, Semi-Structured Journal for Migration Perception form. When the results of the research are evaluated in general, in the light of both quantitative and qualitative data, it can be said that effectiveness practices based on creative dramabased active methods increase the intercultural sensitivity among the participants and also the methods are both effective in developing empathy towards immigrants and creating positive perception by getting rid of prejudices against immigrants. In the light of these results, appropriate training programs can be developed to ensure the cultural harmony of migrants.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYaratıcı Drama Temelli Etkinliklerin Kültürlerarası Duyarlılık ve Göçmen Algısı Üzerine Etkisien_US
dc.item-title.alternativeThe Effect of Creative Drama Based Activities on Intercultural Sensitivity and Migratory Perceptionen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Niğde, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.21612/yader.2019.004
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.journalYaratıcı Drama Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster