Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Şendil
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:05Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjMk9EZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7402
dc.description.abstractBu araştırmada Pedagojik Formasyon Programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik düşünceleri; cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü, anne/baba eğitim düzeyi ve ailede öğretmen olma durumu değişkenlerine göre tespit edilmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın örneklemi 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar dönemi Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde (MSKÜ) Pedagojik Formasyon eğitimi almış 61 kız 34 erkek olmak üzere toplam 95 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler, normal dağılım gösterdiğinden parametrik istatistiklerden bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik düşüncelerinin genellikle olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin mesleğe yönelik düşünceleri; yaş, mezun olunan lise türü, anne/baba eğitim düzeyi ve ailede öğretmen olma durumuna göre farklılaşmadığı, cinsiyetin ise fark yarattığı sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to explore the opinions of Pedagogical Formation Program students about the profession of teaching in relation to the variables of gender, age, graduated high school, mother and father’s education level and the presence of a teacher in the family. The sampling of the current study employing the survey model is comprised of a total of 95 students (61 females and 34 males) having taken the formation education at Muğla Sıtkı Koçman University in the spring term of 2015-2016 academic year. The data were collected through the Scale of Attitudes towards the Profession of Teaching. As the data exhibited a normal distribution, they were analyzed by using t-test and one-way variance analysis, two of the parametric statistics. The findings of the study revealed that the students generally have positive opinions about the profession of teachingen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titlePedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşüncelerien_US
dc.item-title.alternativePedagogical Formation Program Students’ Opinions towards Teaching Professionen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempDoç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage595en_US
dc.identifier.endpage611en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster