Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKatrancı, Mehmet
dc.contributor.authorYangın, Banu
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:06Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.issn1308-7363
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZNE56RTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7404
dc.description.abstractBu araştırmada üstbiliş stratejileri öğretiminin, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin dinlediklerini anlama bece rileri ve dinlemeye yönelik tutumları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırıkkale ili merkezinde bulunan iki ilköğretim okulunun beşinci sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 65 öğrenci oluşturmaktadır. Araşt ırmada, verilerin toplanması , analizi ve yorumlanmasında nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karışık yöntem (mixed method) kullanılmıştır. Araştırma sürecinde, deney grubunda, dinleme metinlerinden yararlanarak etkinlikler yoluyla üstbiliş stratejileri öğretimi gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda ise Türkçe Öğretim Programı’na göre dinleme çalışmaları yapılmıştır. Araştırmanın uygulama süreci haftada iki ders saati olmak üzere toplam 12 haftada gerçekleştirilmiştir. Deney ve kont rol gruplarındaki öğrencilerin dinlediklerini anlama düzeyleri, dinlemeye yönelik üstbilişsel farkındalıkları ve dinlemeye ilişkin tutumları, uygulama sürecinin başında ve sonunda araştırma kapsamında geliştirilen ölçekler yardımıyla belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Araştırma sonunda, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin dinlediğini anlama, üstbilişsel dinlediğini anlama farkındalığı ve dinlemeye yönelik tutum erişileri arasında de ney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is determining the effect of teaching metacognition strategies to the fifth grade students according to their listening comprehension skills and students’ attitudes toward listening. The study group of the rese arch consists of 65 fifth grade students at two elementary schools in the province of Kırıkkale. In the study, mixed method which both quantitative and qualitative research methods are used together for collecting, analysing and interpreting data. During the research process, in the e xperimental group, teaching metacognition strategies was carried out through the usage of listening texts activities. In the control group, listening activities were carried out according to Turkish Teaching Curriculum. Implementation process of the study was carried out for a total of 12 weeks, for two hours per week. Both control and experimental group students’ listening comprehension levels, their metacognitive awareness levels toward listening and attitudes toward listening were determined with the scale developed for the study both at the beginning and at the end of the implementation process. The data of the study were analysed with SPSS programme. According to the findings of the research, for control and experimental group students’ listening compre hension,their metacognitive awareness levels toward listening and their attitudes toward listening were found as significant difference in favor of experiment group.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleÜstbiliş stratejileri öğretiminin dinlediğini anlama becerisine ve dinlemeye yönelik tutuma etkisien_US
dc.item-title.alternativeEffects of teaching metacognition strategies to listening omprehension skills and attitude toward listeningen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempKırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Kırıkkale, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage733en_US
dc.identifier.endpage771en_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster