• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pre-service teachers’ opinions about the application level of elementary school program

Date

2012

Author

Aykaç, Necdet
Ulubey, Özgür

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmada, 2005 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan İlköğretim Programı’nın uygulanma düzeyinin öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümleri’nin 4. sınıfında öğrenim gören 306 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen “İlköğretim Programının Uygulanma Düzeyini Belirleme Anketi” ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin etkinlikleri etkili bir şekilde uygulayamadıklarını, içeriğe uygun yöntem, teknikleri seçemediklerini ve kazanımlara uygun değerlendirme tekniklerini kullanmadıklarını; buna karşın sınıf dışı gezi ve gözlemlere yer verdiklerini, öğrenme sürecinde öğrencilerin tartışma, fikir sunma, sorgulama etkinliklerine katılarak bilgiyi yapılandırdıklarını göstermektedir.
 
The present study aims to evaluate to what extent the elementary school program put into force in 2005 has been implemented, basing on the opinions of the pre-service teachers. Study group of the present study consists of 306 fourth year students from the departments of Turkish Education, Education of Social Sciences, Science Education and Elementary Classroom Education at the Education Faculty of Muğla University. The data were collected through & #8220; Determination of the Elementary School Program Implication Questionnaire& #8221; developed by the researchers. Frequencies and percentages were calculated to analyze the data. The results of the study showed that the teachers cannot carry out the activities effectively, they cannot select techniques and methods complying with the content and they cannot use assessment techniques appropriate for evaluating the students& #8217; gains. As a conclusion, it was found that 2005 elementary school program has not been implemented effectively.
 

Source

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi

Volume

45

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZeU56YzJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7407

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.