Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇolak, İbrahim
dc.contributor.authorAltınkurt, Yahya
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:08Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-4832
dc.identifier.issn2148-2403
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJek1qYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7417
dc.description.abstractBu araştırmada, okul iklimi ile öğretmenlerin özerklik davranışları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Muğla il merkezi ve ilçelerindeki kamu ve özel, okul öncesi eğitim kurumları, ilkokul, ortaokul ve liselerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, oransız küme örnekleme tekniğine göre seçilen 434 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğretmen Özerkliği Ölçeği ve Örgütsel İklim Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmen Özerkliği Ölçeği, bu araştırma kapsamında geliştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, t-testi, ANOVA ve çoklu regreyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, okul iklimi açısından okul müdürleri en çok destekleyici, öğretmenler ise en çok işbirlikçi davranışlar sergilemektedir. Öğretmenlerin genel özerklik davranışları orta düzeyin üzerindedir. Öğretmenler, özerklik boyutları arasında en çok öğretme süreci; en az mesleki gelişim özerkliği davranışları sergilemektedir. Okul iklimi boyutları, öğretmenlerin genel özerklik davranışlarının %8'ini açıklamaktadır. Destekleyici ve emredici müdür davranışı, öğretmenlerin genel özerklik davranışlarının anlamlı yordayıcılarıdıren_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to find out the relationship between the school climate and teacher autonomy. The research population consisted of private and public school teachers at preschool, primary, lower secondary and upper secondary schools in the centre and the districts of Mugla. The study was designed in survey model. The sample of the study consisted of 434 teachers selected by using disproportionate cluster sampling technique. The Teacher Autonomy Scale and the Organizational Climate Scale were used as data collection tools. Teacher Autonomy Scale was developed within the scope of the present study. Descriptive statistics, t-test, ANOVA, and the multivariate regression analysis were used to analyze the data. According to the results of the research, while the principals display supportive behaviours the most; the teachers display collegial behaviours the most. The findings also reveal that teachers display above average autonomy. Out of all the autonomy dimensions, teachers display teaching autonomy the most, professional development autonomy the least. The dimensions of the school climate explain 8% of general teacher autonomy. Supportive and directive principal behaviours are the significant predictors of the general teacher autonomyen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul İklimi ile Öğretmenlerin Özerklik Davranışları Arasındaki İlişkien_US
dc.item-title.alternativeThe Relationship between School Climate and Teacher Autonomy Behaviorsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMilas Sebahattin Akyüz Fen Lisesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster