Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGedik, Özge
dc.contributor.authorAykaç, Necdet
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:08Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpVNE5qRTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7420
dc.description.abstractBu araştırmada, yaratıcı drama yönteminin matematik dersinde öğrencilerin farklı öğrenme düzeylerine ve öz-yeterlik algılarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Muğla ilinin Dalaman ilçesinde bulunan bir devlet Ortaokulu'nda 5 hafta süreyle 20 ders saati boyunca uygulanmıştır. Çalışma, deney grubu 20, kontrol grubu 21 olmak üzere toplam 41 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma suresince kullanılan veri toplama araçları; Umay (2002) tarafından geliştirilen "Matematik Öz-yeterlik Algısı Ölçeği" ve araştırmacı tarafından geliştirilen kavrama ve uygulama düzeylerindeki başarı testleridir. Elde edilen veriler, t-testi analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre yaratıcı drama yöntemi, öğrenci başarısını öğretim programında bulunan yöntemlere göre daha çok arttırmıştır. Ayrıca yaratıcı drama yöntemi öğrencilerin matematik dersine yönelik öz-yeterlik algılarını da olumlu yönde etkilemiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of creative drama-based instruction on students’ mathematic self-efficacy and their achievements of the comprehension and application levels in mathematics. The research activities were applied for a total of 20 hours in five weeks at a Middle School in Muğla in the 2012-2013. A total of forty-one students, twenty in the experimental groups and twenty-one in the control groups, participated in the students. Mathematics self-efficacy scale, the comprehension and the application achievement tests were the data collection tools. Data were analyzed with t-test by comparing the average arranged according to pretest-posttest experimental research scores. Results showed that creative drama-based instruction increased students’ achievements much more than the method written on the instructional program at prisms unit at sixth grate mathematics lesson. Moreover, creative drama-based instruction increased students’ self-efficacy towards mathematicsen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematik Derslerinde Kullanılan Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Farklı Öğrenme Düzeylerine ve Öz-yeterlik Algılarına Etkisinin Belirlenmesien_US
dc.item-title.alternativeThe Effect of Creative Drama Method on Students’ Different Learning Levels and Self-Efficacy in Mathematicsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempBilim Uzmanı, Marmaris Ortaokulu, Muğla-Türkiye, e-posta:; Doç Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla-Türkiye, e-posta:en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage152en_US
dc.identifier.endpage165en_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster