Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Simge
dc.contributor.authorUlubey, Özgür
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:08Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1305-8177
dc.identifier.issn2459-167X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21612/yader.2020.010
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZeE9UVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7421
dc.description.abstractBu araştırmada, yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarında HIV/AIDS’e ilişkin farkındalığa etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ankara’daki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 19 öğretmen adayı ile yürütülen araştırmanın uygulamaları yedi oturumda ve 21 saatte geçekleştirilmiştir. Karma yöntem desenlerinden iç içe desenin kullanıldığı araştırmanın nicel verileri anket, nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ve öğretmen adayları tarafından tutulan günlükler ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde, frekans analizi kullanılmıştır. Nitel veriler, tümevarımsal içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmada, öğretmen adaylarının HIV/AIDS bulaşma yollarına, hastalıktan korunma ve tedavi yollarına ilişkin farkındalıklarının arttığı belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının HIV/AIDS’li kişilere karşı genel olarak olumlu bir tutum sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının, HIV/AIDS’in bulaşma yolları ile fark ettikleri doğru bildikleri yanlışlar olduğu, yaratıcı drama eğitimiyle güvenli davranışları öğrendikleri belirlenmiştir. HIV/AIDS’in bulaşma yollarının yaratıcı drama yöntemi ile verilmesi önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the effect of the creative drama method on pre-service teachers’ awareness of HIV/AIDS. In a state university in Ankara, seven different sessions blended with creative drama program for 21 hours were implemented with the participation of 19 pre-service teachers. Employing the embedded design, one of the mixed method designs, the quantitative data were collected through an achievement test and the qualitative data were collected through semi-structured interviews and participants’ daily journals. In the analysis of the quantitative data, frequency analysis was used whereas the qualitative data were analyzed by using the inductive content analysis. As a result of the analyses, it was determined that the pre-service teachers had improved their knowledge and awareness on the ways of transmission, prevention and treatment of the disease. It was also concluded that the pre-service teachers generally have a positive attitude towards people infected with HIV/AIDS. It was also found that at the end of the program the pre-service teachers admitted that they had some wrong information about the ways of transmission of HIV/AIDS and learned secure behaviors through the drama education. Thus, it can be suggested that the ways of transmission of HIV/AIDS can be taught with the creative drama method.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYaratıcı Drama Yönteminin HIV/AIDS’e İlişkin Farkındalığa Etkisien_US
dc.item-title.alternativeThe Effect of the Creative Drama Method on the Awareness of HIV/AIDSen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempTürkiye Üstün Zekalılar Derneği Eğitim Vakfı (TÜZDEV) Ankara, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.21612/yader.2020.010
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage195en_US
dc.identifier.endpage222en_US
dc.relation.journalYaratıcı Drama Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster