Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAktay, Sayım
dc.contributor.authorÇetin, Halise Sibel
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:09Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1302-9703
dc.identifier.issn2149-9047
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17494/ogusbd.548537
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJMU16ZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7424
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 2015, 2017 ve 2018 Hayat Bilgisi dersi öğretim programlarını programın yapısı ve ögeleri açısından incelemektir. Çalışma nitel araştırma türünde olup veriler doküman analizi tekniği ile elde edilmiştir. Hayat Bilgisi dersi öğretim programları; programın ögeleri, program yapısı, öğretim programının amaçları, beceriler, değerler, ölçme ve değerlendirme, uygulamada dikkat edilecek hususlar, üniteler açısından değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre her üç program amaçlara, becerilere, değerlere ve ölçme ve değerlendirme anlayışına sahiptir. Ayrıca her üç programda 6 ünite yer almaktadır. 2017 ve 2018 programlarında yer alan üniteler aynı olup 2015 programı ile farklılık göstermektedir. 2015 programı sonrası programda ders koduna da yer verilmiştir. Ancak programın amaçlarında ve yer verilen değerlerde sadeleştirmeye gidildiği, becerilerin ise genel olarak aynı kaldığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the curriculum of 2015, 2017 and 2018 Life Science course in terms of structure and elements of the program. The study is a qualitative research, and the data is obtained by document analysis technique. The elements of the program, program structure, objectives of the curriculum, skills, values, measurement and evaluation, the points to be considered in the application, and the units of Life Science course curriculum were evaluated. According to the findings of the study, all three programs have objectives, skills, values and understanding of assessment and evaluation. There are also 6 units in each of the three programs. The units included in the programs of 2017 and 2018 are the same but a little different from the 2015 program. The course code is included in the program after 2015 program. However, the programs aims and values were simplified and skills remained the same in general.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.title2015, 2017 ve 2018 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programlarıen_US
dc.item-title.alternative2015, 2017 and 2018 Life Sciences Course Teaching Programsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi; Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.identifier.doi10.17494/ogusbd.548537
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage577en_US
dc.identifier.endpage600en_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster