Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşaran, Semra Tican
dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:09Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpZMU1qazRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7426
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı anne ve babaların okul anılarının çocuklarının okula ilişkin tutumlarına ve akademik başarılana etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda toplam 381 lise öğrencisi ve ebeveynleri araştırma sürecine dâhil edilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacı ile uyarlaması yapılan okul anıları ölçeği, okula ilişkin tutum ölçeği, kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde gerçekleştirilen analizler öğrencilerin okula ilişkin tutumları, genel akademik not ortalamaları ve YGS puanları arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermiştir. Buna ek olarak öğrencilerin okula ilişkin puanları ve ebeveynlerin okul anıları cinsiyetlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmamıştır. Diğer bir araştırma sonucu ise ebeveynlerin okul anılarının eğitim düzeylerine göre değiştiğini ortaya koymuşturen_US
dc.description.abstractThe present research aimed to explore the relations among parents’ own school recollections and their children’s academic achievement, and attitudes toward school. A total of 381 high school students and their parents were enrolled in the study. The Global School Memories scale adapted into Turkish, school attitudes scale, were used to collect the data. The research findings indicated that there were not any statistically significant relations among school recollections, school attitudes, and academic achievement. Beside this, the parents’ own school memories and the students’ school attitudes did not vary according to their gender. In addition, the parental recollections of school experiences significantly differentiated according to the parents’ education levelsen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAnne ve Babaların Okul Anılarının Çocuklarının Okula Karşı Tutum ve Akademik Başarılarına Etkisien_US
dc.item-title.alternativeThe Effects of Parental Recollections on High School Students’ Academic Achievement and Attitudes toward Schoolen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempDr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi,; Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi,en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage331en_US
dc.identifier.endpage351en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster