Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇokçalışkan, Halil
dc.contributor.authorSakız, Gönül
dc.contributor.authorDoğan, Midrabi
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:09Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35675/befdergi.487409
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpVME9URTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7427
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin özdüzenlemeli öğrenme düzeylerini belirlemeye yönelik bir envanter geliştirmektir. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için 520 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinden veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda Özdüzenlemeli Öğrenme Envanteri (ÖÖE) Öndüşünme (12 madde), Performans (11 madde) ve Özyansıtma (11 madde) olmak üzere üç ölçekten oluşmuştur. Elde edilen ölçeklerin faktör yükleri .52 ile .73 arasında, madde-toplam test korelasyonları ise .45 ile .65 arasında değişmektedir. ÖÖE’nin Öndüşünme, Performans ve Özyansıtma Ölçekleritarafından açıklanan varyanslar sırasıyla % 40, % 41 ve % 44; iç tutarlık katsayıları sırasıyla .86, .84 ve .87 şeklinde tespit edilmiştir. ÖÖE’nin tüm maddeleri için %27’lik alt ve üst gruplara ait ölçek puanları arasında anlamlı fark elde edilmiştir. Ayrıca 237 kişilik farklı bir örneklem üzerinde gerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi sonucunda tespit edilen yapının uyum indekslerinin iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bu bulgulara dayanarak ÖÖE’nin geçerli ve güvenilir bir envanter olarak alanda kullanılabileceğine karar verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to develop an inventory for measuring self-regulated learning levels of fourth grade students. The data were collected from 520 primary school fourth grade students for validity and reliability purposes. Based on the findings, three scales called Forethought (12 items), Performance (11 items) and Self-reflection (12 items) were formed and together named as Self-regulated Learning Inventory (SLI). The factor loadings of the scales were between .52 and .73 and item-total test correlations ranged from .45 to .65. The variances of Forethought, Performance and Self-reflection Scales were 40%, 41%, and 44% and internal consistency coefficients were .86, .84, and .87, respectively. The scores of lower and upper groups of students at the 27% for all items of SLI were significantly different from each other. Additionally, the confirmatory factor analyses of the data which was obtained from a different sample consisted of 237 students showed that the fit between the data and the developed inventory was satisfactory. In conclusion, it was determined that the SLI can be used in the field as a valid and reliable inventory.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerine Yönelik Özdüzenlemeli Öğrenme Envanteri’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.item-title.alternativeDevelopment of the Self-Regulated Learning Inventory for Primary School Fourth Grade Students: Validity and Reliability Studyen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Muğla, Türkiye; Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, İstanbul, Türkiye; Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.35675/befdergi.487409
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage324en_US
dc.identifier.endpage346en_US
dc.relation.journalBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster