Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Sezai
dc.contributor.authorÇelikaleli, Öner
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:09Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17860/mersinefd.638973
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpjek5UZ3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7429
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ergenlerin okulda öfkelerini olumlu ifade biçimi ile akran baskısı, arkadaş bağlılığı, algılanan sosyal destek ve cinsiyetleri arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Bu amaçla, 544 lise öğrencisinden veri toplamıştır ( 326 kız, 218 erkek). Bu ergenlerin yaşlarının ortalaması 16.10 (sd: .90) olarak elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Çok Boyutlu Okul Öfke Envanteri, Arkadaş Bağlılık Ölçeği, Akran Baskısı Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucundaki bulgulara göre, okulda öfkeyi ifade etme biçimi puanları ile akran baskısı puanları ve arkadaş bağlılığı puanları arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler elde edilmişken, akran baskısı puanları ile arkadaş bağlılığı puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Diğer taraftan, akran baskısı, algılanan sosyal destek, arkadaş bağlılığı ve cinsiyetin okulda öfkeyi olumlu biçimde ifade etme puanlarını anlamlı bir biçimde yordadığı görülmüştür. Ayrıca, erkek ergenlerin okulda öfkelerini kız öğrencilere göre daha olumlu ifade ettikleri görülmüştür. Son olarak da algılanan sosyal desteğin ergenlerin öfkelerini olumlu ifade etmelerinde önemli bir faktör olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış, yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the relationship between adolescents' positive expression of anger at school and peer pressure, friends attachment, perceived social support and gender. For this purpose, data were collected from 544 high school students (326 female, 218 male).The mean age of these adolescents was 16.10 (sd: .90).Multidimensional School Anger Inventory, Friend Attachment Scale, Peer Pressure Scale and Demographic Information Form were used as data collection tools. According to the findings of the study, there was a positive relationship between peer pressure scores and peer pressure scores and peer commitment scores, while peer pressure scores were negatively correlated with peer pressure scores. On the other hand peer pressure, perceived social support, friendship and gender predictingpositively expression of anger at school scores. In addition, it was seen that male adolescents expressed their anger more positively in school than female students.Finally, it was concluded that perceived social support was an important factor in the positive expression of anger among adolescents.The findings were discussed, interpreted and suggested in the light of the literature.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleErgenlerde Öfkeyle Olumlu Baş Etme: Akran Baskısı, Arkadaş Bağlılığı, Algılanan Sosyal Destek ve Cinsiyetin Rolüen_US
dc.item-title.alternativePositive Coping with Anger of Adolescents: the Role of Peer Pressure, Friend Attachment, Perceived Social Support and Genderen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempHatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Hatay, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.17860/mersinefd.638973
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage647en_US
dc.identifier.endpage661en_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster