• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde

Date

2019

Author

Kabaran, Güler Göçen
Karalar, Halit
Altan, Bilge Aslan
Altıntaş, Sedat

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmanın amacı TÜBİTAK tarafından desteklenen proje kapsamında gerçekleştirilen dijital öykü atölyesi etkinliklerinin katılımcıların bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutumları üzerindeki etkisini belirlemek ve proje sürecindeki deneyimlerini incelemektir. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından iç içe karma desen tercih kullanılmıştır. Araştırma çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Projenin birinci aşaması için katılımcı olarak Türkiye’nin yedi farklı bölgesinde görev yapan 28 sınıf öğretmeni, projenin ikinci aşaması için ise katılımcı olarak farklı üniversitelerde öğrenim gören 28 sınıf öğretmeni adayı belirlenmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesi amacıyla “Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde Shapiro-Wilks ve Levene’nin Varyansların Homojenliği testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre uygulamalar sonrasında katılımcıların bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutum puanlarının artmış olduğu ancak istatistiksel olarak bu artışın anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Katılımcıların dijital öykülemeyi uygulanabilir buldukları ve dijital öykülemenin birçok katkısı olduğunu düşündükleri tespit edilmiştir. Katılımcılar bu süreç içinde uygulamalara, proje ekibine ve diğer katılımcılara yönelik olumlu duygu ve düşünceye sahip olduklarını belirtmişlerdir. Süreç içerisinde zamanın kısa olmasından dolayı sorun yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Katılımcılar bu tarz projelerin devam etmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Genel olarak katılımcıların proje deneyimlerinin olumlu olduğu belirlenmiştir.
 
The purpose of this study is to determine the effect of digital story workshop activities within the scope of the project supported by TUBITAK on the attitudes of the participants towards computer aided education and to examine their experiences in the project process. In this study, mixed method research has been used. Criterion sampling method was used for determining the research study group. For the first section of the project, 28 primary education teachers working in seven different regions of Turkey were selected. In the second section, 28 prospective primary education teaches studying in different universities were selected. In order to obtain the research data “The Attitude Scale Toward Making Computer Supported Education” and the interview form developed by the researchers were used. In the analysis of quantitative data, Shapiro-Wilks, Levene's Homogeneity of Variances and Wilcoxon Signed Rank test were used. Content analysis was used in the analysis of qualitative data. According to the findings, it was determined that the attitude scores of the participants regarding computer aided education increased after the applications, but this increase was not statistically significant. Participants stated that digital storytelling was found to be feasible and that digital storytelling contributed to the study. Participants stated that they had positive feelings and thoughts about the applications, project team and other participants. They stated that they experienced problems due to the short time in the process. Participants stated that such projects should continue. Overall, the project experience of the participants was found to be positive.
 

Source

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi

Volume

8

Issue

1

URI

https://doi.org/10.30703/cije.469461
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJeE56QTNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7439

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.