• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları

Date

2019

Author

Özkoç, Hatice Hicret
Karalar, Halit

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmanın amacı, K12 ve Lisans öğrencilerinin Endüstri 4.0 kavramına ilişkin algılarını metaforlar yardımıyla belirlemektir. Olgubilim deseninde yürütülen araştırmaya 139 öğrenci (49 K12, 90 Lisans) katılmıştır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen bir form ile toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, K12 öğrencilerinin Endüstri 4.0 kavramını 48 metafor ile açıkladıkları, bu metaforların iki ana tema altında toplandığı ve görüşlerin genel olarak olumlu olduğu görülmüştür. Diğer taraftan Lisans öğrencilerinin 89 metafor ile Endüstri 4.0 kavramını açıkladıkları, bu metaforların iki ana tema altında toplandığı ve görüşlerin genel olarak olumsuz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada öğrenciler arasındaki görüş farklılığın nedenleri tartışılmış ve uygulamaya dönük önerilere yer verilmiştir.
 
The aim of this research was to determine the perceptions of K12 and Undergraduate students about Industry 4.0 concept by metaphors. 139 students (49 K12, 90 Undergraduate) participated in the research conducted in the phenomenology design. The research data were collected with a form developed by the researchers and were analyzed by content analysis. As a result of the research, it was seen that K12 students explained Industry 4.0 concept with 48 metaphors, these metaphors were gathered under two main themes and the opinions were generally positive. On the other hand, it was concluded that Undergraduate students explain Industry 4.0 concept with 89 metaphors, these metaphors are gathered under two main themes and the opinions are generally negative. In the research, the reasons of the difference between the students were discussed and practical suggestions were given.
 

Source

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

20

Issue

Özel Sayı

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJME56a3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7445

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.