Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAta, Seda
dc.contributor.authorAkman, Berrin
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:12Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpNeU1URTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7451
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin bağlanma boyutları ile sınıf yönetimi profilleri ve annelerin öğretmenle olan ilişkilerine bakış açıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. 230 okul öncesi öğretmeni ve bu öğretmenlerin sınıflarında çocuğu bulunan 230 anneyle gerçekleştirilen çalışmada Kişisel Bilgi Formu, Yakın İlişkiler Envanteri II, Sınıf Yönetimi Profilleri Anketi, Aile Öğretmen İletişim ve İşbirliği Ölçeği (AÖİİÖ) kullanılmıştır Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlere ait bağlanma kaygısının sınıf yönetiminde tükenmiş; bağlanma kaçınmasının ise ilgili sınıf yönetimi profili ile anlamlı ve pozitif bir ilişkisi olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin bağlanma kaygısı ile annelerin ailelerle kurulan iletişim ve işbirliğine ilişkin öğretmen algılarından beklentiler, işbirliği ve katılım boyutları arasında negatif ilişkileri olduğu görülürken; öğretmenlerin bağlanma kaçınmasına yönelik herhangi bir ilişki bulunmamıştır. Hoşgörülü dışındaki diğer sınıf yönetimi profilleri ile annelerin öğretmenle olan ilişkilerine bakış açıları arasında pozitif ilişki bulunmuştur. Elde edilen bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the relationship among attachment dimensions, classroom management profiles of preschool teachers and viewpoint of mothers regarding their relations with teachers. The sample of this study consists of 230 preschool teachers and 230 mothers with preschool aged children who attend preschool classroom The data was obtained by Experiences in Close Relationships-Revised (ECR-R), Classroom Management Profiles, and Teacher, and Family Communication and Cooperation (families form). According to the results of this study, attachment anxiety positively related to exhausted classroom management profile. Attachment avoidance positively related to caring classroom management profile. There was a negative relationships between attachment anxiety (not avoidance) and viewpoint of mothers regarding relation with teachers. Classroom management profiles (except tolerant) positively related to viewpoint of mothers regarding their relations with teachers. The results was discussed in the light of the literature.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBağlanma Boyutları, Sınıf Yönetimi Profilleri ve Öğretmen-Aile Arasındaki İlişkilerin İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeThe Investigation of the Relationship Among Attachment Dimensions, Classroom Management Profiles and TeacherFamily Relationshipsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye; Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage820en_US
dc.identifier.endpage837en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster