Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Gözde Özdikmenli
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:13Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1301-5737
dc.identifier.issn2630-5976
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpZMk16QTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7455
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşayan üniversite öğrencilerinin farklı kimlik yönelimi alanlarında (kişisel kimlik, ilişkisel kimlik, sosyal kimlik, kolektif kimlik, akademik kimlik ve yüzeysel kimlik) birbirinden farklılaşıp farklılaşmadıklarının incelenmesidir. Ayrıca, kimlik yönelimi alanları açısından gözlenebilecek olası cinsiyet farklılıkların araştırılması da hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye'de ve Amerika'daki üniversitelerin lisans düzeyindeki çeşitli bölümlerinde okuyan (Türkiye: n = 345, Amerika: n = 383) toplam 737 katılımcıdan veri toplanmıştır. Katılımcıların % 70'i kadın (n = 528), %30'u erkek (n = 209) olup yaş ortalamaları 19.9'dur. Araştırmada katılımcılara uygulanan anket formu Demografik Bilgi içeren sorularla başlamaktadır. Katılımcıların yaşı, cinsiyeti, bölümü, sınıfı, gelir durumu vb. gibi sorular bu kısımda yer almaktadır. Demografik soruların yanı sıra genç yetişkinlerin kimlik yönelimlerini 6 boyutta (kişisel, ilişkisel, sosyal, kolektif, akademik ve yüzeysel) inceleyen Kimlik Yönleri Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen bulgular 6 kimlik boyutunun önemli bir kısmında kültüre ve cinsiyete göre farklılıkların olduğunu ortaya koymuştur. Türkiyeli katılımcıların kişisel kimlik puanları Amerikalı katılımcılardan ve kadınlarınki de erkeklerden daha yüksektir. İlişkisel kimlik açısından ise yine cinsiyet ve kültür temel etkileri anlamlıdır. Amerikalılar ve kadın katılımcılar daha yüksek ilişkisel kimliğe sahiptir. Sosyal kimlik açısından ise sadece Amerikalıların Türkiyelilere kıyasla puanları yüksek bulunmuştur. Kolektif kimlik puanlarında ise Türkiyeliler Amerikalılardan daha yüksek puanlar elde etmişlerdir. Akademik kimlik boyutunda kadınlar erkeklerden daha avantajlı olup, yüzeysel kimlik açısından her hangi bir cinsiyet ya da kültür farkı tespit edilmemiştir. Araştırma sonuçlar ilgili kimlik literatürü çerçevesinde tartışılmıştıren_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the possible differences between university students living in Turkey and United States according to some various identity orientations (personal identity, relational identity, social identity, collective identity, academic identity, and superficial identity). Additionally, it was also aimed to search the predicted sex differences for Identity Aspects in that cross-cultural research sample. The data was collected from totally 737 undergraduate students from various departments of universities in Turkey and United States (Turkey: n = 345, United States: n = 383). Seventy percent of the participants were women (n = 528), and 30% were men, and mean age of the sample was 19.9. The survey form that used in this present study was beginning with some Demographical Questions ask participants’ age, sex, department, grade, economical status and so on. Besides that Demographical Questionnaire, Aspects of Identity Questionnaire that measures young adults’ identity aspects in six dimension (personal, relational, social, collective, academic, and superficial) was also administered. The results introduced that there were some significant sex and cultural group differences in most of these six identity aspects of university students. Participants from Turkey compared to participants from U.S., and women comparison to men had higher levels of personal identity. The main effects of sex and cultural group were also significant for relational identity measures. American participants and women had higher relational identity scores. For social identity only main effect of culture was significant, and American participants had relatively higher scores in that measure. Collective identity levels of participants from Turkey were higher than the participants from U.S. In terms of academic identity, women had higher levels of academic identity scores comparison to men. Besides there were no sex or cultural group differences for superficial scores of the participants. The results were discussed in the direction of previous identity literatureen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Kimliklerinin Cinsiyet ve Kültüre Göre İncelenmesi: Türkiye ve Amerika’daki Üniversite Öğrencileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeInvestigating the Identities of University Students for Sex and Culture: A Comparative Research on University Students from Turkey and United Statesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempYrd. Doç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü,en_US
dc.identifier.volume33en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster