Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDeniz, M. Engin
dc.contributor.authorErus, S Merve
dc.contributor.authorBüyükcebeci, Ayçe
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:13Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1302-1370
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpZMk56STNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7456
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalıkları ile psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişkide duygusal zekanın aracılık rolünün olup olmadığını saptamaktır. Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırmaya bir devlet üniversitesi, Eğitim Fakültesinde birinci sınıf öğrencisi olan 355 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin 286'sı kız ve 69'u erkektir, öğrencilerin yaş ortalaması 19,12'dir.Araştırmada; Bilinçli Farkındalık Ölçeği, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ve Duygusal Zeka Özelliği Ölçeği-Kısa Formu ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Bilinçli farkındalıkları ile psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişkide duygusal zekanın aracılık rolünü belirlemek için regresyon temelli bootstrapping işlemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre duygusal zekanın bilinçli farkındalık ile psikolojik iyi oluş arasındaki dolaylı etkinin anlamlı olduğu görülmüştür. Diğer bir ifadeyle, üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalıkları ile psikolojik iyi oluşları ilişkisinde duygusal zeka tam aracılık etmektedir. Sonuç olarak, öğrencilerin bilinçli farkındalıklarının artması onların duygusal zekalarını yükseltebilmekte ve bu yükselişle birlikte psikolojik iyi oluşları güçlenebilmektediren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine whether emotional intelligence acted as a mediator in the relationship between mindfulness and psychological well-being. The study was designed according to the relational screening model. 355 students who were freshman in Faculty of Education, a state university participated in this study. 286 of the students are female and 69 of them are male, their average of age is 19,12. Mindful Attention Awareness Scale, Psychological Well-Being Scale, Trait Emotional Intelligence Questionnaire Short Form and personal information form were used in the study. Bootstrapping method were conducted to determine the mediating role of emotional intelligence in relationship between mindfulness and psychological well-being. As a result of the study, indirect effect of mindfulness on psychological well-being via emotional intelligence was statistically significant. Emotional intelligence was a full mediator in the relationship between mindfulness and psychological wellbeing of university students. Eventually, mindfulness may enhance emotional intelligence and owing to this rising psychological well-being may grow strongeren_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBilinçli Farkındalık ile Psikolojik İyi Oluş İlişkisinde Duygusal Zekanın Aracılık Rolüen_US
dc.item-title.alternativeRelationship between Mindfulness and Psychological Well-Being: the Mediating Role of Emotional Intelligenceen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempYıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Türkiye; Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla Meslek Yüksek Okulu, Çocuk Bakım ve Gençlik Hizmetleri Bölümü, Çocuk Gelişimi, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue47en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.identifier.endpage31en_US
dc.relation.journalTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster