Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKınsız, Mustafa
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:14Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:14Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-1796
dc.identifier.issn2667-4750
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TlRrek5qRXg
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7464
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'de meslekî lise ve meslek yüksekokullarında yabancı dil eğitiminin etkinliğini incelemek ve bu okullarda yabancı dil eğitiminin meslekî eğitim ile bütünleşip bütünleşmediğini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Meslekî eğitim, yalnızca gerekli bilgileri değil, aynı zamanda başka kültürlerle iletişim kurabilme ve bilgi çağına ayak uydurabilme yeteneğini kazanmak olarak değerlendirilir. Bu bağlamda, meslekî eğitimi yabancı dil eğitimiyle donatma gerekliliği yadsınamaz. Yabancı dil eğitimi; disiplinlerarasi, katılımcı ve yenilikçi bir eğitimi gerektiren sürdürülebilir gelişmenin ilkelerini desteklemelidir. Bu doğrultuda, mesleklerin yabancı dil bilgisine duydukları ihtiyacı karşılamak ve sürdürülebilir gelişmenin ilkelerini ve Avrupa Komisyonu Yabancı Diller Ortak Kriterleri'ni yerine getirmek amacıyla ülkemizde meslekî lise ve meslek yüksekokullarında birden fazla yabancı dil etkin bir biçimde öğretilmelidir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine the efficiency of foreign language education in vocational high schools and vocational schools within universities in Turkey and also to observe whether foreign language education in such schools is in compliance with vocational education or not. Vocational education is considered not only as acquiring the necessary knowledge, but also acquiring the skills for communicating with the other cultures and keeping up with the information era. In this context, the need for equipping vocational education with foreign language education is undeniable. Foreign language education should support the principles of sustainable development which requires an interdisciplinary, participative and innovative education. To this end, more than one foreign language should be taught efficiently in vocational high schools and vocational schools in our country in order to meet the requirements of vocations, the principles of sustainable developments and the criteria of Common European Framework of Reference for Languages.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMesleki Yabancı Dil Eğitiminin Sürdürülebilir Gelişmeye Katkılarıen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Edebiyat Fakültesi, Alman Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKınsız, Mustafa
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.startpage269en_US
dc.identifier.endpage270en_US
dc.relation.journalSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster