Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Baki
dc.contributor.authorAykaç, Murtaza
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:15Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17860/mersinefd.479419
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJM09ESTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7465
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının yaratıcı drama yönteminin kullanıldığı öğrenme ortamlarında matematik temel becerilerini ne derecede kazandıklarını ve süreçle ilgili görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmaya 2. Sınıfta okutulmakta olan seçmeli “Drama Yöntemi ile Matematik Öğretimi” dersini seçen 11 ilköğretim matematik öğretmen adayı katılmıştır. 13 hafta süren uygulamada 20 saat hazırlanan ders planları uygulanmıştır. Uygulama öncesi ve sonrası öğretmen adaylarına matematik temel becerilerini belirlemek amacıyla 7 adet açık uçlu soru sorulmuş, ayrıca her ders palanı uygulaması sonunda öğretmen adaylarının yönteme ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma verileri uygulama öncesi ve sonrası her soru için temalar oluşturulup, temaların frekans ve yüzdeleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Uygulama sonrasında öğretmen adaylarının matematik temel becerilere yönelik olarak yaşantılarından farklı örnekler verebildikleri, yeni kazanımlar elde ettikleri, farkındalık düzeylerinin arttığı gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main aim of this research is to determine the degree of mathematics teachers' basic mathematics skills in the learning environments using the creative drama method and their opinions about the process. In this study, 11 primary mathematics pre-service teachers participated who took the elective course “Mathematics Teaching with Drama Method” which was taught in the second year of mathematics education. 20-hour lesson plans, which were prepared for 13 weeks, were applied. 7 open-ended questions were asked before and after the practice to determine the basic skills of pre-service teachers. In addition, after applying each course plan, prospective teachers' opinions about the method were taken, before and after the application of the data, themes were created for each question and the frequencies and percentages of the themes were calculated. After the application, it was observed that pre-service teachers could give different examples from their experiences towards mathematical skills, obtain new gains and increase their awareness.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleYaratıcı Drama Yönteminin Öğretmen Adaylarının Matematik Temel Becerileri’ne İlişkin Görüşleri Üzerindeki Etkisien_US
dc.item-title.alternativeThe Effect of Creative Drama Method on Teachers' Views on Mathematics Basic Skillsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorŞahin, Baki
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage896en_US
dc.identifier.endpage911en_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster