Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Oğuz
dc.contributor.authorUzun, Naim
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:22Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:22Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1302-5945
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TmpZeU5EQXc
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7508
dc.description.abstractBu çalışma, "Yeşil Sınıf Modeli"ne dayalı olarak yürütülen fen ve doğa etkinliklerinin, ana sınıfı öğrencilerinin "bitkiler sınırlılığında" çevreye algılarına etkisini araştırmayı konu almaktadır. Veriler, ön test - son test kontrol gruplu deneysel desene dayalı olarak yürütülen uygulamada araştırmacılar tarafından geliştirilen "Çevre Algı Ölçeği"nin kullanılmasıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, doğal materyallerle doğrudan etkileşimi olanaklı kılan yeşil sınıf ortamında bulunan deney grubu öğrencilerinin çevre algılarının, geleneksel sınıf ortamında fen ve doğa etkinliklerinin yürütüldüğü kontrol grubu öğrencilerine oranla anlamlı düzeyde artış gösterdiği belirlenmiştir (t$^{(21)}$=-2.866; p<0.01).en_US
dc.description.abstractThis study is aimed to investigate the effect of science and nature activities which are carried out based on &quot; Green Class Model&quot; , on preschool children's perceptions of environment, limiting it to plants only. Data has been collected using &quot; Environment Perception Scale&quot; based on pattern of pre test-final test control group. As a result of the investigation, it has been determined that, the members of experiment group that were in green class and were given chance of interaction with natural materials have meaningfully improved perception of environment (t$^{(21)}$=-2.866; p&lt; 0.01) compared to conventional class control group students who attend science and nature activities.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeşil sınıf modelien_US
dc.titleYeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisien_US
dc.item-title.alternativeThe Effect of Science and Nature Activities Carried Out According to Green Class Model on Preschool Student's Environment Perceptionen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzdemir, Oğuz
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1-2en_US
dc.identifier.startpage12en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.relation.journalÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Derg.en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster